המרוץ לנשיאות: יצחק הרצוג ומרים פרץ הגישו את מועמדותם

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית השיג את החתימות הדרושות וכתב: "יש לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן". כלת פרס ישראל למפעל חיים: "דווקא כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת - זה הזמן לאחדות"

זמן צפייה: 04:23

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיש היום (רביעי) באופן רשמי את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה. "אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו", כתב הרצוג בהודעתו. "לבצר את מעמדה הבין-לאומי של ישראל, להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה".

הרצוג הוסיף כי "יש לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה – מכל דת, מגדר, לאום או גיל, יחושו ויהיו שייכים ושווים. אין ספק שהמציאות מורכבת, וייתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים - וחייבים - להקטין את המתחים".

יו''ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג
יצחק ׁׁ(בוז'י) הרצוג | צילום: רויטרס

בהמשך, הגישה גם מרים פרץ את מועמדותה, וכתבה: "לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי, לא בעת הזו כשהמראות של הפצועים וההרוגים ניבטים מכל עבר. רצה הגורל, וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי היום, כשברקע קולות הטילים. אבל דווקא בעת הזו, כשהמדינה שלנו משוסעת ומפולגת, זה הזמן לאחדות".

"בשנים האחרונות אני מסתובבת ברחבי הארץ, וזכיתי להיפגש עם החברה הישראלית על גווניה. במפגשים האלו שמעתי את קולכם הקורא לי להתמודד על תפקיד שמעולם לא ייחלתי לעצמי.
כל חיי הקדשתי לאיחוד לבבות וקרבה, וכך ייראה בית הנשיאה בראשותי – בית של שלום ואיחוד, בית של קירוב לבבות ואחדות בעם", כתבה.

מרים פרץ בטקס פרס ישראל
מרים פרץ בטקס פרס ישראל | צילום: חדשות 13

כידוע, היום הוא המועד האחרון להגשת המועמדות לתפקיד, שהבחירות אליו ייערכו בעוד כשבועיים. מועמדים נוספים אפשריים, שטרם הציגו את החתימות הדרושות הם הזמר יהורם גאון וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק.