בדרך להחייאת הסכם הגרעין? ברקע סבב השיחות שמתקיימות בוינה, בהשתתפות ארה"ב ויתר המעצמות עם אירן - בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר הערב (חמישי) בתדרוך לתקשורת כי בשלב זה עדיין אין הסכמות עם אירן על אף המגעים וכי קיימים פערים שמקשים להגיע להבנות. "האיראנים צריכים לקבל את הדרישות לחזרה לציות להסכם כדי שנוכל להסיר את הסנקציות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לדברי הבכיר האמריקני, המטרה היא שאירן לא תשיג נשק גרעיני. "עוד יש הרבה עבודה לגבי ההבנה על המשך הצעדים וההבנות. זה יכול להיעשות מהר, גם לגבי ההבנות והיישום שלהם, אבל הקצב צריך לעלות בשבועות הקרובים כדי שזה יקרה. מקווים שנוכל להגיע להבנות. הפערים שם, לא מזלזל בהם, אבל גם לא מגזים בהם".

לצד זאת, הוא לא פסל את האופציה שחזרה להסכם הגרעין תהיה בשבועות הקרובים ואף לפני הבחירות לנשיאות אירן שיתקיימו בחודש הבא, אך ציין כי רק הזמן יגיד עד כמה אפשרות זו סבירה והדגיש כי בארה"ב ממתינים להחלטה מצדה של אירן. "התשובה צריכה להינתן על ידי אירן. אנחנו הבהרנו שאנחנו מוכנים לנקוט בצעדים לחזרה להסכם מצידנו, מחכים להחלטה שלהם".

"אנחנו לא רוצים להסיר סנקציות רק לשם הסרתן. מה שנוסה בשלוש השנים האחרונות מראה שבלי ההסכם, תכנית הגרעין של איראן שועטת קדימה וההתנהגות האזורית שלה תהיה תקיפה יותר". עוד הוא אמר כי "מה שלא תואם את ההסכם נסיר. זה אינטרס של הביטחון הלאומי של ארה"ב לחזור להסכם תמורה ציות הדדי"

למרות הקושי להגיע להסכם, הבכיר הביע אופטימיות: "השיחות היו טובות וחיוניות, נראה האם נצליח לקדם אותן עוד בסבב השלישי". לסיום, ציין כי העסקה שפעלה ב-2016 חסמה את התקדמות תכנית הגרעין של אירן. "בהיעדר העסקה ראינו מה קורה עם אירן כשהיא התרחבה באופן משמעותי".