בליכוד מכחישים

דיווח: נתניהו שוקל לומר לריבלין "יש לי ממשלה"

בנימין נתניהו מתלבט האם לומר לנשיא שהצליח לגבש קואליציה, כדי לקבל שבוע נוסף עבור ניסיונות לממש את מנדט ההרכבה • בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווח (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וריבלין. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הליכוד מנסה למנוע בכל דרך הקמת ממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד: אחרי ההסכמה להעניק ליו"ר ימינה את השנה וחצי הראשונות בממשלת רוטציה - הצעה שנדחתה - נתניהו מתלבט אם להודיע הערב לנשיא כי הצליח להרכיב ממשלה.

שעות בודדות לתום ה'מנדט', ולפי דיווח כתבת 'וואלה' טל שליו, נשיא המדינה ראובן ריבלין עשוי בקרוב לשמוע מנתניהו כי הצליח לגבש קואליציה.

המטרה במהלך זה, היא לדחות את מועד השבת המנדט בשבוע נוסף, כדי לנסות במהלכו ללחוץ יותר על הגורמים השונים במערכת הפוליטית, לטובת הקמת ממשלה של ממש.

יצוין, כי מהליכוד נמסר בתגובה לידיעה זו, כי היא "איננה נכונה", וכי "אין שום כוונה כזאת".

כידוע, לפי חוק יסוד הממשלה, מהרגע שעלה בידו של מועמד להרכיב ממשלה, והוא הודיע על כך לנשיא ולכנסת - יש לו שבוע כדי לסיים את הרכבת הממשלה, ולהביאה להצבעה בכנסת.

עם זאת, נשיא המדינה יוכל לבקש מהמודיע ומראשי הסיעות החברות בגוש שלו, להבהיר כיצד הם אכן מתכוונים להקים ממשלה.

בליכוד חוששים במיוחד, מתסריט בו ריבלין מחליט להעביר את המנדט ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לו היו בסבב הראשון 45 ממליצים. המחשבה להמליץ בינתיים על נפתלי בנט לראשות ממשלה, כדי שיקבל את מירב הממליצים, היא בניסיון למנוע את המנדט מלפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר