נער בן 17 תושב מזרח ירושלים הואשם היום (שלישי) בתקיפת שני צעירים חרדים ברכבת הקלה בעיר בחודש שעבר. כתב האישום הוגש לבית המשפט השלום לנוער בבירה, בגין תקיפה ממניע גזעני ופגיעה בפרטיות.

לפי כתב האישום, הנאשם הבחין בערב התקיפה בצעירים שעלו על הרכבת הקלה והיו בעלי חזות דתית יהודית, והחליט לתקוף אותם בשל כך. הנאשם שהה על הרכבת בחברת שישה מחבריו, וכשהרכבת הגיעה לתחנת שועפאט, ניגש הנאשם לעבר הצעירים וסטר בחוזקה בפניהם, תוך כדי שהאירוע מתועד על ידי חברו.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו לצעירים כאבים ומשקפי הראייה של אחד מהם נשברו. על פי כתב האישום, הפיץ הנאשם את הסרטון למספר אנשים נוספים. בהמשך, הסרטון הגיע לאדם נוסף שהפיץ את הסרטון ברבים ברשת החברתית "טיקטוק" כאשר מעל הסרטון מתנוסס כיתוב בערבית שפירושו: "אתם תמשיכו למחוק ואני אמשיך להעלות, זה או העם הפלסטיני או אתם". עם הגשת כתב האישום, הגישה הפרקליטות גם בקשה להארכת שחרורו של הנער בתנאים מגבילים.

התקיפה שבגינה הוגש כתב האישום אירעה בערב יום העצמאות, והיא אחת מכמה מקרי אלימות שהופנו כלפי חרדים ודתיים, בירושלים ובערים מעורבות נוספות, והועלו לרשת החברתית. שורת תקריות אלה הציתה עימותים רבים בין צעירים יהודים לערבים, בעיקר בבירה.

בתוך כך, המשטרה עצרה צעיר בן 19, תושב קלנסווה, עובד תברואה של עיריית ראשון לציון, לאחר שתועד ככל הנראה מצית דגל ישראל. בדומה למקרים אחרים מהתקופה האחרונה, גם הסרטון הזה פורסם ברשת החברתית טיקטוק. מהמשטרה נמסר כי היום הוא יובא בפני שופט והיא תבקש להאריך את מעצרו.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה למקרה: "בדקות האחרונות הופץ סרטון של עובד תברואה מצית דגל ישראל. מבירור מיידי ומעמיק עולה כי מדובר בעובד קבלן הפועל בשירות העירייה. אנו מזועזעים ומוקיעים התנהגות מכוערת זו הנוגעת בפלילים. העובד פוטר לאלתר ואנו מתכוונים להגיש תלונה במשטרה. החברה הקבלנית תוזמן לשימוע ואנו נפעל במלוא חומרת הדין במקרה הזה".