"מניע גזעני"

כתב אישום נגד הערבי שהתנפל במזרח ירושלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט בירושלים נגד ערבי בן 23, על פציעה בנסיבות מחמירות ממניע של גזענות או עוינות, בעקבות התיעוד שפורסם ב'כיכר השבת' (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האירוע החמור (צילום: מתוך טוויטר)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לפני זמן קצר (שלישי), כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד תושב ירושלים בן 23 בגין פציעה בנסיבות מחמירות ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור והחזקת סכין או אגרופן, בעקבות התיעוד שפורסם ב'כיכר השבת'.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עמיחי מרקס, ביום 24.4.21, בעת חודש הרמדאן, נהג הנאשם ברכבו ברחוב דרך שכם בירושלים כשהוא מחזיק בחפץ חד. באותה העת צעדו ברחוב דרך שכם שני בני אדם הלבושים בלבוש יהודי-חרדי וכיפות על ראשיהם.

במהלך נסיעתו, הבחין בהם הנאשם כשהם צועדים בסמוך לרכבו. הנאשם עצר את רכבו, הלך במהירות לעברם כשהוא חמוש בחפץ החד וחסם את נתיב הליכתם בעת שביקשו לחצות את הכביש. הנאשם פנה אל השניים ושאל אותם מספר שאלות, עוד בטרם הם הספיקו להשיב הוא צעק לעברם "הכותל שלנו" ו-"אללה הוא אכבר" והיכה אותם בפניהם באמצעות החפץ החד שהיה בידו.

על פי כתב האישום, אחד מהם שלף אקדח אותו נשא ברישיון וכיוון אותו לעבר הנאשם, ביחד עם חברו הם פעלו בכוח על מנת לעכב את הנאשם ולמסור אותו לרשויות המשטרה. לצורך כך, אחד מהם השכיב את הנאשם על הקרקע עד אשר אחד אחר קרא לתגבורת של כוחות הביטחון.

כעבור דקות ספורות החלה במקום התקבצות של צעירים ערבים מסביבם, ואלה קראו לעברם קריאות ופעלו בכוח על מנת למלט את הנאשם מידיהם. הצעירים הובילו את הנאשם לרכבו תוך שהם מונעים מהמתלוננים להמשיך מלעכבו. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלוננים חתכים בפניהם, דם ניגר מהם והם נדרשו לטיפול רפואי בבית החולים.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר