'חיבור ישיר'

מחקר: מוסיקת ראפ מביאה לשנאת יהודים

ז'אנר ה'גנגסטה-ראפ' הפופולרי בעולם, שמהלל חיי פשע ואלימות, מכשיר את הקרקע לאנטישמיות - כך עולה ממחקר ראשון מסוגו, שערכה אוניברסיטת בילפלד שבגרמניה (מעניין)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראפרים, ארכיון (צילום: Shutterstock)

מחקר גרמני: ז'אנר ה'גנגסטה-ראפ' הפופולרי בעולם, המהלל את חיי הפשע והאלימות, מכשיר בכך את הקרקע לאנטישמיות.

את המחקר הראשון מסוגו, שערכה אוניברסיטת בילפלד שבגרמניה, הציגה היום (שלישי) סבין לוטהוסר-שנרנברגר, פוליטיקאית גרמנית המנהלת את תחום המאבק באנטישמיות במדינת נורדריין-וסטפאליה (אחת מהמדינות המרכיבות את גרמניה, והצפופה מביניהן. י"נ).

ז'אנר ה'גנגסטה-ראפ' (תרגום: ראפ של חברי כנופיות, י"נ), שמקורו בשכונות המצוקה בארצות הברית וב'גטאות' של התושבים האפרו-אמריקניים, מושפע קשות מחיי פשע, אלימות, חומרים מסוכנים והתנהגות לא ראויה.

בעשרות השנים האחרונות, בני נוער ברחבי העולם רואים במוסיקה הזו משהו מושך וראוי לחיקוי, וכעת מוכחות התוצאות ההרסניות של ההאזנה.

הראפר החרדי ניסים בלאק בראיון (צילום: אולפן כיכר השבת)

לפי המחקר, שערכה האוניברסיטה בקרב בני נוער, גנגסטה-ראפ מקדם עמדות אנטישמיות ומיזוגניות, בעיקר בקרב מאזינים צעירים, אך המוסיקה הזו משפיעה פחות על מאזינות - וכן על מאזינים בעלי השכלה תיכונית.

"המחקר מוכיח לראשונה ובאופן נראה לעין, כי הראפ הזה הכין את קרקע הרבייה לעמדות אנטישמיות שהתגבשו מאוחר יותר", הסבירה לוטהוסר-שנרנברגר בהודעה לעיתונות הגרמנית. לדבריה, "אסור לנו לצפות ולהאזין למוזיקאים המפיצים אנטישמיות ומלמדים צעירים טקסטים שמפארים אלימות ואף שנאת נשים".

'המרכז למניעה והתערבות אצל ילדים ובני נוער' באוניברסיטת בילפלד, האחראי על המחקר, ערך לשם כך ראיונות אישיים וקבוצתיים ל-500 ילדים וצעירים בין הגילאים 12-24.

מדען החינוך של אוניברסיטת בילפלד, מארק גרים, הדגיש כי גם מאזינים בעלי רקע חינוכי איכותי ועשיר, יושפעו באופן דומה. לדבריו, "בניגוד לאמונה הרווחת, גנגסטה-ראפ אינו נצרך יותר מהממוצע על ידי צעירים מרקעים מקופחים חברתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר