אזור צפת לא ממש מוכר בזכות שפע מסעדות שפועלות בו, ובוודאי לא מסעדות שף - אך בימים אלה נפתחה בהר כנען מסעדת שף חדשה וכשרה בשם סומאק, שמקווה לשנות את התדמית של האזור. על האוכל במקום אחראי בוגר משחקי השף דניאל שליט, שבנה כאן תפריט על בסיס תוצרת גלילית.

בתפריט של שליט אפשר למצוא לצד להיטים שגורים כמו סביצ'ה וקרפצ'יו גם פתיחים מקוריים יותר כמו סלט פריקי ושורשים צלויים על טחינה, לימון ושמן זית; סיגר במילוי פרגית קצוצה עם בהרט ונענע, טחינה וחריף; ברבוניה מטוגנת בציפוי פריך עם איולי פלפלים שרופים, שום קונפי וצלפים; עראייס במילוי בשר בקר וטלה עם טחינה וסלסת משוואיה; ופטריית מלך היער צלויה עם יין אדום ועשבי תבלין.

מסעדת סומק  (צילום: גיל אבירם,  יח"צ)
מסעדת סומאק החדשה | צילום: גיל אבירם, יח"צ
מסעדת סומק צפת  (צילום: גיל אבירם,  יח"צ)
מנסים להביא את הגלם המקומי לידי ביטוי | צילום: גיל אבירם, יח"צ

בין המנות העיקריות במקום: מוסר ים אפוי עם רוזמרין ולימון כבוש על מג'דרה של עדשים ובורגול; סינייה בקר וטלה עם בהרט, עגבניות שרופות, חצילים ותפוחי אדמה; פטוצ'יני עם שמן זית מקומי של ברנע, עגבניות שרי, פטריות יער, ארטישוק ושום קונפי; וצלעות טלה על הגריל עם בצל במילוי פריקי ורכז רימונים.

בגזרת הקינוחים יוגשו במסעדה בסבוסה סולת וטחינה עם קרם מלבי וסירופ רימונים; קטאייף במילוי אגוזים וסירופ סילאן; וקרמו שוקולד מריר עם קרמבל קקאו, קרם אנגלז, שמן זית ובהרט.

לעת עתה המסעדה פתוחה בימים ראשון-חמישי בשעות הערב בלבד, מ-18:00 ועד 23:00. עד לסוף החודש היא פועלת במתכונת של הרצה, ומציעה 15 אחוז הנחה על התפריט.

סומאק. ליד מלון וילה גליליי, צפת. 04-6999563. כשר