פרסום ראשון

'השונאים' פנו לבית המשפט ודרשו; "לחזור למצב הקודם"

'פלג השונאים' בישיבת פוניבז', פנה לבית המשפט ודרש ממנו להתערב במחלוקת בישיבה ולתת צו להשבת הסטטוס קוו למצב הקודם כפי שהיה לפני הקורונה וצירף תיעוד חדש (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
התיעוד החדש שהוצג בפני בית המשפט (צילום: ללא קרדיט)

פרסום ראשון: ישיבת פוניבז' בראשותו של נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן, פנתה לבית המשפט על מנת שיעניק לה סעד זמני וצו ארעי להחזרת הסטטוס קוו, כפי שהיה טרום הקורונה.

על פי הקשה שהוגשה בשם ישיבת פוניבז' והרב אליעזר כהנמן באמצעות עורכי הדין, מבקשת הישיבה להחזיר את המצב לקדומותו ושבית המשפט יאכוף את ההסכם הקיים במשך שנים בישיבה - עד לתחילת הקורונה.

הנתבעת, היא ישיבת מסורת התורה, 'פלג המחבלים' בישיבת פוניבז', שעל פי הטענה הם ניצלו את הקורונה כדי לקחת את המקומות שהיו שייכים ל'פלג השונאים'.

לבקשת הסעד צורף סרטון של תלמידי הישיבה מכים האחד את השני, כאשר לפי המתואר מהסרטון - מי שחוטף הוא דווקא 'פלג השונאים', אם כי לא ברור מה היה הרקע לתקיפה לפני, אך הסרטון הוצג כעוד הוכחה בבית המשפט.

בשבועות האחרונים, התרחשו כמעט מדי יום עימותים בין שני הפלגים בישיבה, אך כעת בשל האסון הכבד במירון, תלמידי הישיבה בראשות הרב כהנמן, לא עלו בימים האחרונים לתפילת מנחה בהיכל המוזהב.

כזכור, לפני שבוע פורסם לראשונה ב'כיכר השבת', כי המשטרה מאיימת בסגירת ההיכל המוזהב למשך חודש שלם, במידה והצדדים לא יגיעו להבנות והמהומות במקום לא ייפסקו.

עוד כזכור, מדי יום לאחרונה מתחולל בישיבת פוניבז' מאבק אלים, במהלך תפילת המנחה, על רקע הרצון של 'השונאים' לחזור ולהתפלל בהיכל הישיבה - לאחר שנה שהתפללו ולמדו במקום אחר, בשל מגפת הקורונה.

עיקר המאבק נרשם, כאשר נשיא הישיבה, השרוי ב'שנת חיוב' על אמו המנוחה, ניגש להתפלל כחזן במנחה - דבר הגורר אחריו עימותים.

בשיאן של ההתנגשויות, הותז בימים האחרונים גז מדמיע, הושלכו סטנדרים ונזרקו לבנים - משני הצדדים - גם על רבני הישיבה.

סיקור המהומות בפוניבז' >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר