כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נחלץ בקושי • צפו

סגר"ע התריע שעתיים לפני האירוע: "הולכים למות"

שעתיים קודם האסון הנורא נתקל סגר"ע ירושלים יוסי דייטש בדוחק נוראי והחליט לנטוש את הר מירון, הוא מספר ל'בחדרי' כי הוא חש שחייו ניצלו כיוון שהחליט לעזוב את ההר מוקדם מהרגיל בעקבות הדוחק הנורא | התרעתי בפני השוטרים: "הולכים למות" | צפו בדייטש נחלץ

סגר"ע התריע שעתיים לפני האירוע: "הולכים למות"
‏‏יוסי דייטש נחלץ מההמון צילום: צילום מסך

שעתיים קודם האירוע בהדלקה בתולדות אהרון, סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש שידי שנה עומד במקום האירוע ומתפלל, התריע מפני אסון, אך נראה כי במשטרה התעלמו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' משחזר הלילה סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש את קורותיו בהר ומספר כי שעתיים קודם האסון הוא נטל חלק בהדלקה המרכזית של חסידות באיאן. לדבריו כבר אז חש את הדוחק העצום. "מעכו אותי בצורה בלתי רגילה", הוא מתאר בשיחה ואומר כי בשל כך החליט לוותר על המסורת לעמוד ולהתפלל בפתח המערב, סמוך למקום בו התרחש האסון ובמקום זאת החליט לשוב לביתו.

דייטש למעשה ניצל מהאירוע, אך בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא תוקף את המשטרה, ומתאר כיצד התריע בפניהם מפני אירוע קשה: "מה שקרה למטה יכול היה להתרחש עוד שעתיים קודשם לכן בהדלקה של באיאן". לטענת דייטש, "שוטר ראה את הדוחק ובמקום לפתוח פתח מילוט לציבור, הם איימו בגז פלפל". לדברי דייטש הוא פנה לשוטר והתריע בפניו שהולכים למות אנשים: "אמרתי לו, אתה לא מתבייש אתה רואה שהולכים למות, אבל, לא היה עם מי לדבר", כך דייטש.

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד