"באש ודם נפדה" • צפו

כניעת המשטרה? הוסרו הגדרות בשער שכם

במשטרה נכנעו לגחמות ערבי מזרח ירושלים, והסירו את הגדרות שהוצבו על מדרגות שער שכם, הערבים 'עזרו' למשטרה להסיר את הגדרות ושרו: 'בדם ואש נפדה את אל אקצה' • צפו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הסרת הגדרות, הערב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הנחה הערב (ראשון) להסיר את המחסומים שהוצבו במדרגות שער שכם - שבגינם החלו העימותים‎ בין הערבים ליהודים באזור, מאוחר יותר, כאשר הערבים החלו בהתפרעויות שכללו זריקת בקבוקים והנפת דגלי פלסטין, המשטרה פיזרה אותם.

במשטרה החליטו ככל הנראה להסיר את הגדרות כדי לתת הזדמנות להנהגה המתונה במזרח ירושלים, ולסייע לה להשפיע על הצעירים כדי שיחדלו מהתפרעויות.‎

במגזר הערבי טענו כי הצבת המחסומים תרמה להלהטת הרוחות. על פי השעות הקרובות, ידעו במשטרה האם עשו נכון כאשר הסירו את הגדרות.

הצעירים מניפים את דגל פלסטין

לאחר שהמשטרה החלה לקפל את המחסומים הצעירים הערבים "סייעו" לה בפירוק הגדרות, התיישבו יחד על המדרגות והחלו לשיר "באש ודם נפדה את אל-אקצא".

יצוין, כי בחמאס ניסו בימים האחרונים לעורר את הנרטיב של "אל-אקצא בסכנה", וקראו להקמת "מפקדה לאומית מאוחדת", שתנהל את המאבק במזרח ירושלים‎.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר על הסרת המחסומים: "יותר מידי פעמים מדינת ישראל משדרת חולשה, נכנעת לטרור ולאלימות ולוקה כפליים. מי שבורח מהטרור, הטרור רודף אחריו. אלו חוקי המשחק במזרח התיכון".

"יש לגדוע את ההתפרעויות הערביות בירושלים ולמצות את הדין בחומרה המירבית עם המפגעים ולא להיכנע לדרישותיהם ובכך לשחוק את ההרתעה הישראלית ולהעביר מסר של חולשה לאויבינו מסביב".

ח"כ אחמד טיבי אמר: "הממשלה נכנעה לעמידה האיתנה של הצעירים הירושלמים בני המקום והסירה את הגדרות מבאב אל-עמוד (שער שכם). לא הממשלה, לא המשטרה ולא הפלנגות חדורי השנאה כמו ארגון להבה היודונאצים יכולים לשנות כהוא זה את הרגשת השייכות הלאומית והדתית למקום הזה".

"אלאקצא הינו מקום תפילה למוסלמים נקודה, כמו שכל מלימטר בשיח׳ ג׳ראח שייך לתושבי שיח׳ ג׳ראח וכך בכל ירושלים המזרחית".

ח"כ עופר כסיף אמר: "כמו בסאגת המגנומטרים, ההתנכלות המשטרתית לפלסטינים בשער שכם נועדה לייצר פרובוקציה ואלימות. טוב שיוסרו הגדרות, אך חשוב מכך כי רה"מ ושר הבט"פ שהובילו בכוונה לשפיכות דמים יעמדו לדין על פשעיהם."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר