"תקפו אותנו בלי שום סיבה, זה כמו במשטרים אפלים": עשרות מפגינים נגד ראש הממשלה הגיעו אתמול (שבת) בשעות הצהריים למחאה מול המעון הרשמי בירושלים. לפני שההפגנה החלה, המשטרה חסמה אוטובוס עם מפגינים שהיה בדרכו לאירוע - וכך החלו עימותים מול השוטרים שהסתיימו בשני מפגינים ששברו את ידם בעקבות האלימות שהופעלה כנגדם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

שחר אורן, שהגיע להפגין מול המעון, סיפר בשיחה עם N12: "המשטרה החליטה ללא שום סיבה ניכרת לעין לעצור אוטובוס בשכונת בית הכרם שהיה בדרכו למחאה. זו לא הייתה הפגנה אלימה, לא התכוונו לפרוץ לשום מקום או לפגוע באף אחד. עצרו אותנו על עצם זה שבכלל תכננו להגיע להפגנה. מנעו מאנשים מבוגרים לרדת מהאוטובוס בלי שום סיבה או עילה, כמו שעושים באירן ובמשטרים אפלים. לאחר מכן החלו מעצרים שרירותיים של מובילי המחאה". 

מפגינים שספגו אלימות במחאת בלפור
שחר אורן לאחר שידו קובעה

שחר מתאר את האירוע שבמהלכו שבר את יד ימין: "הייתי הראשון שפנה לשוטרים לגבי זה שלא מאפשרים לנו לרדת מהאוטובוס ולכן החלטתי לרדת ממנו. בעקבות זאת, השוטרים פשוט התפרעו והתחילו לדחוף אנשים על הרצפה, שוטר סמוי גרר אותי על הרצפה, הטיח את הראש שלי במדרכה ותקף אותי ברמה כזו שנשברה לי היד ויש חשד לזעזוע מוח קל. נסעתי לטרם לחדר מיון יחד עם חברה ושם עשו לי גבס. לא ברור למה ביום שבת בשעה שתיים בצהריים, בהפגנה לא אלימה שאפילו לא החלה - המשטרה נקטה באלימות שהובילה לכך שאני שברתי את היד. זה לא ייאמן שכמו במשטרים אפלים לא נותנים לאזרחים לרדת מאוטובוס כדי להגיע להפגנה".

מפגינים שספגו אלימות במחאת בלפור
אייל נאור בבית החולים

מפגין נוסף, אייל נאור, נזקק לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בעקבות פינוי המחאה בכוח: "הגעתי לבית החולים עם חשש לזעזוע מוח, סדק בצלע, כאבים בצוואר ובגב, חתכים לאורך שתי הזרועות ועל הגב ושטפי דם מרובים בזרוע שמאל. גם כשאני רואה איך נוהגת משטרת ירושלים, אני לא מתכוון לעצור את המאבק הצודק ביותר שאי פעם התקיים בארץ".

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר בתגובה: "שוב הוכח שמשטרת ירושלים היא משטרה אלימה וכושלת, משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים. במקום לטפל באלימות הגואה בעיר, המשטרה נטפלת למפגינים ופוגעת פגיעה אנושה בחופש הביטוי ובזכות המחאה. התנהלות מסוכנת הלקוחה ממשטרים אפלים, עוד סממן מובהק לתהליכים המסוכנים שעוברת ישראל תחת שלטון הנאשם. ביבי, המשטרה האלימה שלך לא תרתיע אותנו. אנחנו נחושים להציל את ישראל מלפיתת החנק שלך ולא נעצור עד שתלך". 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "גם בתקופה מורכבת זו, המשטרה מאפשרת לכל אדם את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק ולצד זאת, מטפלת בהפרות סדר אלימות בכל הכלים העומדים לרשותה, ללא קשר לנושא המחאה וזהות המוחים. אמש הגיעו עשרות מפגינים שחלקם בחרו להפר את הסדר ולהתעמת עם כוחות המשטרה תוך שהם מפריעים לשוטרים בעת מילוי תפקידם ולא שומעים להוראות השוטרים כשהם מתנגדים לאכיפת סמכויות המשטרה, וזאת לאחר הוראות חוזרות ונשנות של השוטרים. משטרת ישראל תמשיך לאפשר מחאות בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק".