הפלסטינים מחבקים, המתנחלים מאיימים: חייו של הרב אריק אשרמן

הרב השנוא ביותר על תושבי השטחים ממשיך לסייע לפלסטינים שהסתבכו עם גורמי הביטחון והמתיישבים, והוא לא מוותר גם כשביקורת ואלימות קשה מופנת נגדו. "אני לא מחפש להיות קדוש מעונה"

זמן צפייה: 12:41

לפני כשבועיים הותקף אריק אשרמן על ידי מתנחל שהכה אותו נמרצות במהלך פינוי מאחז לא חוקי. האירוע תועד בסרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות וזכה לתהודה, כאשר מדובר בשיא מפוקפק בדברי הימים המפותלים של הרב אריק אשרמן, הרב השנוא ביותר על המתנחלים בשטחים.

הוא מאמין שאולי לסרטון שבו הוא מתועד מוכה, יש סיכוי לגרום לשינוי :"אם התגובה של הסרטון היא - כמה נורא שתקפו רב ישראלי יהודי, בן 61, לא הרבה ייצא מזה. אם נצליח להעביר את המסר שהאחריות רובצת לפתח של כוחות הביטחון והם חייבים לשנות, אולי יש סיכוי לשינוי" סיפר אשרמן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בירושלים: צעיר בן 17 נדקר למוות בשועפאט

נפתלי בנט: "התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית"

אירוע חריג: מאבטח ביהמ"ש המחוזי בי-ם ירה באוויר לאחר שהותקף

הרב אריק אשרמן
הרב אריק אשרמן

בזמן שהפלסטינים רואים בו מושיע, בצד השני בינתיים הוא הדמון הכי גדול בשטחים. אשרמן, עתיר פרסים בנושא זכויות האדם, נשאר אופטימי למרות האלימות שהוא סופג מצד המתנחלים והביקורת הקשה שמופנת אליו מצד גורמים בימין. לדברי אשרמן, כסף הוא לא הסיפור שלו, אלא מלחמה על המהות: "אני לא יודע מה יקרה לי מחר, אני לא מחפש להיות קדוש מעונה ואני גם לא מוכן לוותר. יש הרבה שצוחקים שאני בין האופטימים האחרונים שעדיין קיימים".

נראה שהמערכת כולה מתעלמת מאירועי האלימות כנגד אשרמן. המתנחל שתקף את אשרמן בסכין, נעצר, אבל לא הורשע ולא נשלח לכלא. הצעירים שפירקו את גלגלי הרכב שלו וכמעט גרמו לתאונה קטלנית, לא נתפסו עד היום וגם לא אלה שכמעט תלשו את אוזנו של אשרמן ממקומה. אחד האנשים היחידים שיוצאים נגד ההתנהלות הזו, מגיע מצידו השני של המתרס - חבר הכנסת לשעבר, יהודה גליק שחיזק את ידו של אשרמן ואמר: "האלימות היא השפה של האנשים החלשים, לא של החזקים. כל מי שעושה מה שהוא עושה באמונה כדי להוסיף טוב בעולם, יצליח להוסיף טוב בעולם, ואתה כזה".