שתף קטע נבחר

גפני נלחם באוצר: דחה ההצבעות בוועדה

ועדת הכספים מחקה מסדר היום את בקשות האוצר להעברות תקציביות, למרות האישור שנתן המשרד לסבסוד תרופות לניצולי שואה. יו"ר הוועדה ממתין לשני אישורים נוספים מצד האוצר: הוזלת תעריפי המים לבתי חולים ומקוואות, וזירוז הקמת קרן הסיוע למפעלים במצוקה

בקשות האוצר מוועדת הכספים להעברות תקציביות נמחקו אמש מסדר היום של הוועדה להיום וזאת בהוראת יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה). בכך מימש גפני את אזהרתו מהשבוע שעבר ולפיה הוועדה לא נרתעת ממאבק עם האוצר אם הוא רוצה עימות חזיתי אתה. הדיון וההצבעות על הבקשות התקציביות נדחה לפחות למשך שבוע, מאחר שהוועדה לא תתכנס יותר במהלך השבוע לרגל חג השבועות.

 

 

גפני לא שינה את החלטתו לגבי דחיית הבקשות התקציביות, למרות שהאוצר דיווח לו אמש על חתימת ההסכם עם קופת חולים הכללית לסבסוד התרופות לניצולי השואה. הסחבת בעניין היתה אחד משלושה כשלים של האוצר שנחשפו בשבוע שעבר בדיוני מעקב של הוועדה אחר יישום החלטותיה, ושגרמו לגפני להתרשם שהאוצר "רוצה מלחמה", ואיומו שהוועדה לא תשב בידיים ריקות.

 

שני הכשלים האחרים היו בהוזלת תעריפי המים לבתי חולים ומקוואות, והעיכובים בהקמת קרן הסיוע למפעלים במצוקה למרות דמי ההבראה שנגבו מעובדי המדינה (מאות מיליוני שקלים) כחלק מהשתתפות ציבור העובדים במימון הקרן לצד הממשלה והמעסיקים. גפני אמר הבוקר כי הוא לא מסתפק בהסכם התרופות לניצולי השואה שנחתם עם הכללית. הוא ממתין לחתימת ההסכמים גם עם הקופות האחרות.

 

בהקשר לניצולי השואה הודיע גפני כי הוא ממתין להבהרות מהאוצר על סוגיות שלא נפתרו, כמו אפליית ניצולים המקבלים רנטות מחו"ל שלא נמצאו זכאים לסבסוד התרופות. הוועדה בעקבות החלטת הממשלה עומדת על סבסוד מלא לכולם.

 

חברי הוועדה התרשמו כי הביורוקרטיה של האוצר מערימה מכשולים מלאכותיים כדי לחסוך בעלות הסבסוד. בנוסף הבהיר גפני כי לא קיבל חדשות בשתי "עילות המלחמה" האחרות.

 

למשבר התקציבי אין קשר ישיר למתיחות הפוליטית עם סיעת יהדות התורה סביב הזזת הקברים מקרבת בית החולים ברזילי באשקלון, אבל נראה שקיימת השראה הדדית בין המשברים. הסיעה תדון בישיבתה השבועית היום בהשלכות המשברים, כולל התקציבי, על המשך ישיבתה בקואליציה. גפני מסרב להתבטא בהקשר זה באומרו, "אנחנו כפופים להחלטות גדולי התורה. אני בקטע הזה רק חייל ממושמע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים