לראשונה: אותרו שבעה מקרים של המוטציה ההודית בשבים מחו"ל

משרד הבריאות הודיע כי תושבים שחזרו ממדינה זרה ולא התחסנו נגד קורונה נדבקו באחד הווריאנטים של הנגיף שעוד לא נראה בישראל. עדיין אין מידע ברור ביחס לזן והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים

הדמייה של נגיף הקורונה
הדמייה של נגיף הקורונה | צילום: Shutterstock

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי שבעה מקרים של מוטציית הקורונה ההודית אותרו בישראלים ששבו מחו"ל ולא חוסנו קודם לכן. יש לציין כי עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. המשרד הדגיש בהודעתו את חשיבות הבידוד לשבים מחו"ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 95 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-14 אלף בדיקות מהן 0.7% היו חיוביות. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 2,857 בני אדם, מתוכם 205 במצב קשה, ובהם 123 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,315.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה החזרה לשגרה בבתיה"ס: עד 20% למידה מרחוק בכיתות ז'-י"ב

איראן הצהירה: העשרנו אורניום לרמה של 60%

חצי שנה לאחר שאמם נורתה למוות: 2 אחים מהמשולש חוסלו בטול כרם

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול הודיע המשרד כי מיום ראשון תבוטל חובת עטיית המסכות בשטח פתוח. זאת, בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה, שיעור ההתחסנות הגבוה והמלצת אנשי המקצוע במשרד. יש לציין כי בשטח סגור עדיין תחול חובת עטיית מסכה. הצו הסופי ייחתם על ידי מנכ"ל המשרד, פרופסור חזי לוי, במהלך סוף השבוע.

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "המסכות נועדו להגן עלינו מנגיף הקורונה. לאחר שאנשי המקצוע הגיעו למסקנה כי הדבר לא נצרך עוד בשטח פתוח, החלטתי לאפשר את הורדת המסכות בהתאם להמלצתם. רמת התחלואה בישראל נמוכה מאוד הודות למבצע החיסונים המוצלח, אך אני מבקש מכם עדיין להיות מצוידים במסכה לצורך כניסה למבנים סגורים. יחד נשמור על תחלואה נמוכה".

בתוך כך, מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר אמש כי מנת חיסון שלישית נגד קורונה תינתן ככל הנראה שנה לאחר מנת החיסון השנייה, זאת כדי להיות מחוסנים באופן מלא מפני הנגיף. בורלא הוסיף כי ככל הנראה אנשים יצטרכו להתחסן נגד הנגיף בכל שנה.