י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אתה זמר - תרגיע"

הטיסה תנחת בשבת; החרדים נשארו בארה"ב

טיסה שהייתה אמורה לצאת אמש מנמל התעופה ניוארק שבניו ג'רזי - ארה"ב, התעכבה שוב ושוב | עשרות נוסעים דתיים וחרדים שעלו עליה, ירדו בכדי לא להסתכן בחילול שבת עם נחיתתה | עם ירידתם החלו הנוסעים לשורר זמירות שבת | צפו

הטיסה תנחת בשבת; החרדים נשארו בארה"ב
מטוס \\ הנוסעים שנתקעו צילום: Pixabay - באדיבות המצלם

עשרות נוסעים דתיים וחרדים שהיו צפויים להמריא הלילה מארצות הברית לישראל, נאלצו לרדת מהמטוס בתום מספר שעות של המתנה, לאחר שהתברר כי הטיסה תנחת בסמוך לכניסת השבת וכי לא יספיקו להגיע ליעדם בזמן. בתיעוד שצילמו הנוסעים הם נראים שרים יחד בזמן ההמתנה.

הטיסה, הייתה אמורה להמריא הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 23:00 שעון ארצות הברית, מנמל התעופה 'ניוארק' שבניו ג'רזי. אחרי עיכוב טכני שנגרם בעקבות המתנה לנוסעים נוספים, החליטו כל הנוסעים הדתיים לרדת מהטיסה.

אחד מהנוסעים שנאלצו לרדת מהטיסה, הוא החזן והפייטן יחיאל נהרי. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מתאר את השעות הדרמטיות בהן הם שהו על המטוס, בהבנה כי המראה באיחור חריג תוביל לכך שינחתו בסמוך, או בעיצומה של שבת קודש.

"בתחילה, הטיסה הייתה צפויה לנחות היום (שישי) בישראל בשעה 16:00, כשעתיים לפני שבת - זמן סביר כדי שנוכל להגיע הביתה", מספר נהרי. "אלא", הוא מוסיף, "שלפתע הודיעו לנו כי המטוס ממתין לנוסעים נוספים שהיו אמורים להגיע בטיסות המשך ממדינות אחרות".

נהרי מספר כי "בפעם הראשונה אמרו לנו הדיילים שמדובר ברבע שעה איחור בלבד. אמרנו 'בסדר, זה יכול לקרות'. אחר כך הודיעו עוד רבע שעה, ואחרי זה עוד עשרים דקות וכך השעה החלה להתאחר. עשינו חשבון שגם אם נגיע לאחר השעה 17:00, בעקבות הפרוצדורות של בדיקות הקורונה לא נצא לפני 18:30 - וכך לא נספיק להגיע לירושלים".

"כמובן", הוא מוסיף, "שההבנה הייתה שכל עיכוב נוסף שעלול להיות והטיסה תנחת כשעה אחרי כניסת השבת". רגעים מרגשים נצפו בשדה התעופה, כאשר נהרי נעמד ושר לנוסעים המודאגים. "הגיע אליי הטייס ואמר לי, אתה זמר, תרגיע את הנוסעים".

"בסופו של דבר", אומר נהרי, "קיבלנו החלטה גורפת לרדת מהמטוס. לאחר מכן התברר כי אכן היה עיכוב נוסף והטיסה תנחת בעיצומה של שבת קודש".

 

טיסה שבת ארצות הברית יחיאל נהרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד