אושר דרעי, תושבת חצור הגלילית שאלרגית לחלב, הלכה לבלות במסעדה שבה עבדה בעבר והזמינה קינוח פרווה - אלא שעל פי החשד עובד המקום קנה בטעות קצפת חלבית לקינוח. דרעי חשה ברע, פונתה עצמאית לביה"ח זיו ושם נקבע מותה.

גלית, אמה של אושר, התראיינה לחדשות הבוקר ואמרה: "זה לא נתפס. ילדה שמתה בגלל כפית של קצפת חלבית שהוגשה במסעדה בשרית - זה לא היה צריך להיות בכלל. היא הלכה לאכול עם חברה, הזמינו קינוח וממה שאנחנו יודעים נגמר במקום הקינוח. עובד נשלח לקנות קצפת ממקום אחר וכנראה שבטעות הוא קנה קצפת חלבית במקום פרווה".

"היא התקשרה אלי שהיא נשמעת בסדר גמור ואומרת לי 'יש לי קושי בנשימה'. בשיחה השנייה היא אמרה לי 'איך אני אלך לבית חולים? אני צריכה הפנייה', אמרתי לה 'אני אוציא לך הפנייה, תגיעי לבית חולים' ובשיחה השלישית היא אמרה לי שקשה לה לנשום", סיפרה גלית בדמעות. "בשיחה הרביעית החברה שלה אומרת לי שהיא כבר לא יכולה לנשום. כשהם הגיעו לבית חולים החברה התקשרה להגיד לי שמחברים אותה למכונה ולכל מיני מכשירים שיעזרו לה לנשום. כשהיא איבדה הכרה לא הצליחו להחיות אותה".

דיברתם עם מישהו מהמסעדה?
"דיברו איתו והוא שולח תמונות שבהם הוא מראה שנתן לה לאכול גלידה פרווה  – אין לי מושג לאיזה כיוון הוא גולש אבל היא אכלה קצפת, יש סטורי שמראה שהעוגה שהם קיבלו זה עם קצפת ולא עם גלידה".

הם מכחישים?
"אני לא יודעת מה עובר להם בראש ומה הם מנסים לסלף, אבל כנראה שיש שם משהו שהוא לא על פי הנהלים. מסעדה כשרה בשרית באזור שלנו לא מוכרת חלב אחרת המקום הזה לא יעבוד".

אושר דרעי (צילום: פייסבוק, צילום מסך)
"אושר אמרה לי שקשה לה לנשום" | צילום: פייסבוק, צילום מסך

כשנשאלה אם בתה הייתה עם מזרק אפיפן ענתה גלית: "בגלל שזה מקום שהיא עבדה בו ושזה מקום שמוכר רק חלבי היא לא חששה, אז המזרק היה בתיק השני שלה".

"אושר הייתה ילדה שמחה, חייכנית, עצמאית ולומדת", סיפרה גלית על בתה. "היא התחילה לעבוד עכשיו אחרי המגפה ורצתה להתחיל את החיים שלה. הרגו לי אותה".

מה אתם מתכוונים לעשות?
"אנחנו לא יודעים עדיין, אני רוצה קודם כל לעבור את השבעה ואת היום הקשה הזה. מישהו צריך לקחת את האשמה עליו – לא בשבילי, בשביל אחרים. יש הרבה אנשים אלרגיים שהם בסכנה. אף אחד באזור הזה ובכלל – אף אחד לא לוקח אחריות לאלרגיות".