בגיל 82: ברני מיידוף מת בכלא

מיידוף, שהורשע בהונאה הגדולה אי פעם לאחר שגנב מלקחותיו עשרות מיליארדי דולרים, הלך לעולמו מסיבות טבעיות - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP

ברני מיידוף // צילום: איי.פי // ברני מיידוף

ברני מיידוף, איש העסקים שהורשע ב-2009 בהונאת הפונזי הגדולה אי פעם, מת היום (רביעי) בגיל 82 בכלא הפדרלי שבו שהה - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. על פי הדיווח, מיידוף מת ככל הנראה "בנסיבות טבעיות".

מיידוף היה ידוע בכינויו "הנוכל הגדול בהיסטוריה", לאחר שגזל ממאות לקוחותיו עשרות מיליארדי דולרים ונשפט בארצות הברית ל-150 שנים בכלא. את הכסף הוא גנב מלקוחותיו הרבים, בהם עשירים אך גם משקיעים רבים מהמעמד הבורגני, שחלקם אף התאבדו בעקבות ההונאה.

לפני כשנה הגיש באמצעות עורכי דינו בקשה לחנינה ממניעים הומניטריים, שנדחתה. מיידוף התראיין טלפונית לעיתון ה"וושינגטון פוסט" והביע חרטה על ההונאה הגדולה שחולל. "אני בגדר כלום ואני סובל כבר 11 שנים, אין תרופה למחלה שלי ואני לא אחיה הרבה מחוץ לכלא", אמר.  

הונאת הענק של מיידוף התפרסה על פני יותר מ-30 שנה ומוערכת ב-65 מיליארד דולר. במשך שלושה עשורים, מיידוף בנה לעצמו מוניטין כמשקיע מבריק שמייצר תשואות יציבות הן בתקופות של עליות בשווקים והן בעת ירידות. אך המספרים שהציג ללקוחותיו היו שקריים, וחברת ההשקעות שניהל לא היתה אלא הונאת פונזי - שבה הבטיח למשקיעים תשואה גבוהה במיוחד, אך שילם להם בפועל מכספם של משקיעים עתידיים בלי שביצע ולו השקעה אחת.

ההונאה נחשפה בעקבות המשבר הכלכלי ב-2008, אז משקיעים רבים ביקשו לפדות את כספם ומיידוף לא יכול היה להשיבו. שנה לאחר מכן, ב-2009, הודה בפני שני בניו, אנדרו ומארק, על שעשה, ואלו הסגירו אותו ל-FBI. אחד מהם התאבד בהמשך, והשני מת מסרטן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר