החברה סלברייט (Cellebrite) מפתח תקווה הפכה לשיחת היום בברזיל לאחר שסייעה בפתרון תעלומת רצח: סיפור מותו של ילד בן 4 בשם הנרי בורל, שנרצח על פי החשד על ידי אביו החורג - בכיר במועצת ריו דה ז'נרו, מעסיק את תושבי המדינה וערוצי הטלוויזיה. החברה הישראלית שהובילה ככל הנראה למעשיו של האב, עלתה גם הן לכותרות. "סלברייט היוותה סיוע משמעותי וחזק בתיק", אמר אנטנור לופז - מפקד המשטרה בבירה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בזכות הפתרונות הטכנולוגיים של סלברייט, משטרת ריו דה ז'נרו מצאה "ראיית זהב" שהובילה לפיענוח המקרה, אחרי שהילד הובא לביה"ח מת על ידי הוריו. בעזרת החברה, השוטרים הצליחו לשחזר הודעות שהוריו מחקו מהטלפונים שלהם וכך להוכיח שהילד עבר התעללות ונרצח. ההכרעה בתיק, כמובן, עדיין נתונה לביהמ"ש.

על פי החשד, אביו של הילד תקף אותו והביא למותו ואימו טייחה את הראיות וחיפתה על המעשים - כך גילתה הטכנולוגיה הישראלית, שלה גישה מלאה למערכת ההפעלה של טלפוני אנדרואיד. מוניק, אימו של הילד, התכתבה עם מי שהייתה בעבר האומנת שלו בנוגע לאירוע שבו בעלה התעלל בבנה. ההתכתבות סטרה את עדותן של השתיים שלפיהן הן לא היו מודעות לשום אירוע אלימות בבית.

יוסי כרמיל מנכ"ל סלברייט (צילום: שלומי יוסף)
יוסי כרמיל מנכ"ל סלברייט | צילום: שלומי יוסף

מוניק אומנם הקפידה למחוק את ההתכתבות, אך זו נשמרה בעומקי הזיכרון של הטלפון, בתיקייה שאליה הצליחה חברת סלברייט להגיע. הרצח של הנרי הוא אינו האירוע הראשון שבו השתמשו בשירותי החברה, ובמקרה רצח נוסף ב-2018 הטכנולוגיה סייעה בחקירה.

לדברי יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט: "הסיפור המצער הזה של הנרי בורל מלמד עד כמה חשוב שבידי סוכנות אכיפת החוק ששומרות על ביטחון הציבור יהיו הפתרונות וההכשרה הנכונים, לצורך שימוש יעיל בראיות דיגיטליות כחלק ממאמצי החקירה שלהם. אנו גאים שטכנולוגיית Digital Intelligence ישראלית מסייעת בהאצת גלגלי הצדק, לסגירת מעגל עבור הקורבנות וליצירת קהילות בטוחות יותר. פתרונות ה-Digital Intelligence של סלברייט משמשים במיליוני חקירות בכל שנה, ביותר מ-140 מדינות ברחבי העולם".