י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"צריכה להיות רשומה כתופעת לוואי"

סוכנות התרופות מאשרת את החששות לגבי החיסון

אונ' אוקספורד, השותפה לפיתוח החיסון של חברת 'אסטרהזניקה', מצהירה הערב כי זיהוי קרישי הדם הנדירים מעיד כי מערכות הבטיחות עובדות כראוי, והוסיפה כי יתרונותיו של החיסון עדיין גוברים על חסרונותיו

סוכנות התרופות מאשרת את החששות לגבי החיסון
אילוסטרציה צילום: unsplash

מדאיג: סוכנות התרופות האירופאית מאשרת היום (רביעי) כי קיים קשר בין קבלת החיסון נגד קורונה של חברת אסטרהזניקה לבין היווצרות של קרישי דם נדירים במוח. בכך מאשרת הסוכנות את החששות שהובעו בעבר על ידי חוקרים.

בתדרוך לתקשורת שמסרה יו"ר הסוכנות פרופסור אמר קוק היא אמרה כי "היווצרות קרישי דם לא שגרתיים צריכה להיות רשומה כתופעת לוואי בחיסון של אוקספורד ואסטרהזניקה. איננו יכולים להסיק אילו קבוצות גילים או מגדרים נמצאות בסיכון גדול יותר", אולם הדגישה כי הציון לכך נמוך.

מיד לאחר פרסום הדברים על ידי הסוכנות, פרסמו שרי הבריאות של מדינות האיחוד האירופאי הודעה לפיה הפרסום ישליך ישירות על אמון הציבור בחיסונים ועם המשך מבצע החיסונים ביבשת.

נציין, כי כבר לפני כחודש התקבלו דיווחים על קרישי דם בעקבות החיסונים, ובעקבות כך כ-20 מדינות באירופה – ובהן גרמניה, ספרד והולנד – ומדינות נוספות בעולם הכריזו על הגבלת השימוש בחיסון הבריטי-שוודי. חלק מהמדינות החליטו להפסיק את השימוש לקבוצת הגיל של 60+, אחרות הודיעו על הפסקה מוחלטת.

בכאן חדשות דווח כי בבריטניה נערכים לשינויים במבצע החיסונים במדינה, וצפויים להציע לבני 30 ומטה לקבל חיסון שאינו זה של אוקספורד ואסטרהזניקה, שקודם במיוחד על ידי ממשלת ג'ונסון במבצע החיסונים המקומי. בחינה של סוכנות התרופות הבריטית מצאה 79 מקרים של פיתוח קרישי דם נדירים לאחר קבלת החיסון הבריטי-שוודי. עם זאת, הסוכנות הבריטית לא מאשרת כי הופעת קרישי הדם קשורה לחיסון המדובר. ועל אף שהדגישו שהחיסון יעיל, צוות המייעץ לממשלה ולסוכנות התרופות המליץ להציע לצעירים בני 29-18 לקבל חיסון שאינו של אסטרהזניקה.

קריש בדם אסטרהזניקה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד