ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
די כבר!

הנשיאה לשעבר בביקורת גלויה נגד התנהגותו של ריבלין

יושב ראש הכנסת לשעבר שאף כיהנה בתפקיד נשיאת מדינת ישראל בביקורת חריפה וגלויה נגד התנהגותו של נשיא המדינה רובי ריבלין חודשים לפני עזיבתו את משכן נשיאי ישראל | "האם הנשיא הוא מעל החוק, מי אתה שתקבע מה כן ומה לא"

הנשיאה לשעבר בביקורת גלויה נגד התנהגותו של ריבלין
הנשיא ריבלין צילום: באדיבות בית הנשיא

לאחר שבמהלך הטקס החגיגי נהג נשיא המדינה רובי ריבלין בעויינות כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונמנע מתצלום משותף עמו ועוד לפני כן שלח את ראש לשכתו למסור את משימת הטלת הממשלה הבאה, ולא קיים את הטקס כנהוג בית הנשיא, יצאה היום (רביעי) יושבת ראש הכנסת לשעבר דליה איציק, שאף כיהנה במשך כחצי שנה בתפקיד נשיאת מדינת ישראל בביקורת חריפה נגד ריבלין.

בפתח דבריה שנאמרו בראיון הבוקר לרדיו 'גלי ישראל' תקפה: "עם כל הכבוד ויש כבוד, בית הנשיא הוא לא הבית הפרטי של נשיא המדינה, כן אזמין לא אזמין, לא מוסיף לו כבוד, ולא בפעם הראשונה. האם הנשיא הוא מעל החוק, מי אתה שתקבע מה כן ומה לא, על פי החוק ראש הממשלה יכול להרכיב את הממשלה".

הנשיאה לשעבר בשבתה כיו"ר הכנסת (אשר הינו מ"מ הנשיא) הוסיפה וטענה כי: "אני חושבת שחלק גדול מהפמפום של התקשורת שלא אוהבת את ביבי, השפיע עליו. אני מרגישה שיש רדיפה תקשורתית אחרי נתניהו, אינני מבאי ביתו ואני לא חברה שלו. יש תסכול רב בקרב המחנה שלא מצליח לנצח אותו באופן דמוקרטי, יש פה סוג של איבה. אני לא ראיתי הסתה או פילוג בקמפיין שלו, ההפך. זה מדאיג אותי, אני אוהבת את המדינה הזו. אזרחי ישראל ראויים למשהו אחר, מה זה החרמות האלו, די כבר, זה לא נכון".

"אני מרגישה שיש למחנה ההוא אידיאולוגיה אחת: 'רק לא ביבי'. מה אתה אומר" תהתה על הנשיא ריבלין שתיכף מסיים את כהונתו: "שלמעלה ממיליון אנשים שהצביעו עבור נתניהו פסולים, אתה אומר להם שהקול שלהם לא לגיטימי, אני חושבת שבהפוך על הפוך זה רק מזיק למחנה שאני שייכת אליו".

עוד הוסיפה: "אני מאד נמנעת מלהתראיין כי אני יודעת שיתקפו אותי, יש פה משהו מסוכן ובלתי נסבל, אנשים כמוני שאומרים את זה בשקט חייבים לומר את זה בקול רם. יש לי הרבה חברות וחברים שמרגישים כמוני שיש פה משהו מוגזם, גם כאלה מהחברים שלי שלא אוהבים את ביבי מרגישים ככה".

לסיום אמרה: "מאד עצוב לי. היום הראשון של הכנסת הוא יום מרגש, הרבה אנרגיות חדשות, פתאום זה מתנפץ לך למשהו מאד מאד אישי, האווירה טעונה. הכל מתקיים באיזה חמיצות כזו. טוב הוא הביא הסכמי שלום אבל לא היה לנו סכסוך איתם... הוא מכהן יותר מדי זמן... אבל הוא לא עושה משהו לא חוקי, מותר לו. יש טענה כאילו כשהוא ילך הכל פתאום יהיה בסדר. אין איזה מישהו שאומר לעצמו 'הלו, בוא נרגע, אולי זה מגיע נגדי?'".

דליה איציק נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד