דיווחים זרים: ספינת ריגול איראנית הותקפה בים האדום

כלי תקשורת בעולם הערבי פרסמו כי הספינה "סביז", המשמשת את טהרן כבסיס קידמי לאיסוף מודיעין והובלת נשק, נפגעה מטיל • הספינה תועדה בעבר כשהיא נושאת סירות של משמרות המהפכה ועל סיפונה כלי נשק

הספינה "סביז" שהותקפה בים האדום // הספינה "סביז" שהותקפה בים האדום

כלי תקשורת בעולם הערבי דיווחו הערב (שלישי) כי ספינה של משמרות המהפכה האיראניים הותקפה בים האדום ונגרם לה נזק כבד. 

על פי הדיווחים, הספינה, ששמה "סביז", נפגעה מטיל בודד שנורה לעברה והיא התקשתה להמשיך בשייט. לא נמסר בדיווחים על זהות התוקפים ובאיראן טרם הגיבו לידיעה. 

בסוכנות הידיעות "טאסנים" נמסר, מפי בכירים במשטר האיראני, כי אכן נפגעה ספינה איראנית בים האדום וכי היא נפגעה בתאונה שכללה מוקשים ימיים. כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה האיראנית הגולה דיווחו כי הספינה נפגעה באופן חמור והיא טובעת. 

בעבר דווח כי הספינה, המסווית כספינת משא, משמשת את משמרות המהפכה כבסיס קדמי לאיסוף מודיעין, יצירת קשר עם כלי שיט ואיסוף וחלוקה של נשק עבור גרורותיה של איראן באזור. תמונות של הספינה ועל סיפונה כלי שיט מהירים של משמרות המהפכה ומקלעים כבדים פורסמו בעבר ברשתות החברתיות. 

הספינה תועדה כשהיא חוברת לספינות אחרות המשמשות את מאמץ הברחת הנפט האיראני, בהן הספינה "שהאר קורד" שהותקפה בים התיכון בחודש שעבר. חברת המודיעין האזרחית ISI דיווחה בעבר כי הסביז עגנה במשך שנתיים בים האדום וחברה עם ספינות איראניות, בהן הספינה "סביטי" שהותקפה בשנה שעברה בים האדום. 

כלי שיט מהירים של משמרות המהפכה על סיפונה של הסביז
כלי שיט מהירים של משמרות המהפכה על סיפונה של הסביז

העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בחודש שעבר כי ישראל תקפה בעבר לפחות 12 כלי שיט ששירתו את איראן בהעברת דלקים וכלי נשק. איראן מנסה לחתור תחת הסנקציות האמריקניות ומוכרת נפט באופן לא חוקי, במטרה להכניס מטבע זר נחוץ לקופתה של טהרן. 

לצד הדיווחים על תקיפות של ספינות איראניות, שני כלי שייט בבעלות ישראלית הותקפו מאז תחילת השנה, האחת מול חופי עומאן והשנייה בים הערבי. 

השתתפה בהכנת הידיעה: לילך שובל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר