מגדל אייפל חוגג 120 (צילום: חדשות 2)
מגדל אייפל. חשש בפריז | צילום: חדשות 2

כוחות הביטחון בפריז בדריכות וכוננות בעקבות כוונתם של כ-15 אלף בני אדם לקיים בסמוך למגדל אייפל בבירה הצרפתית מסיבת קוקטייל גדולה שאורגנה באינטרנט. ראש העיר עצמו התערב בפרשה וקרא לחוגגים שהביעו כוונה להגיע לחגוג - שלא להגיע.

הסיפור מתחיל בהתארגנות ספונטנית המתקיימת בחצי השנה האחרונה ברשת הפייסבוק, של גולשים מכל העולם אשר מארגנים מסיבות שתייה עצומות בהשתתפות אלפי בני אדם, כאשר בכל פעם נבחר מקום אחר לארח את המסיבה. בשבוע שעבר התקיימה מסיבה דומה בעיר נאנט במערב צרפת, ובה השתתפו 10,000 בני אדם - שאישרו את הגעתם באמצעות הרשת החברתית.

"חגיגה של שתיינים"

כעת, הודיעו הגולשים, כי בכוונתם לפנות לבירה לפריז, ולקיים בסמל הגדול שלה, מגדל אייפל, את מסיבת הרחוב הגדולה אי פעם בעיר. ההודעה הזו לא התקבלה בעין יפה בעירייה, בלשון המעטה, ושם הודיעו בכל כלי תקשורת אפשרי כי לא יאפשרו את קיומה. "המסיבות הללו גורמות לחגיגות של שתיינים, ורק בשבוע שעבר נהרג אחד המשתתפים במסיבה כזו בגלל שהיה שיכור - וביצע קפיצת ראש ונפגע ממעקה", אמרו במשטרת פריז.

זאת ועוד, חוששים בבירה הצרפתית כי מסיבה שכזו באזור מרכזי ותיירותי כל כך, עלול לפגוע בתדמית התיירותית של העיר. "איננו מעוניינים שאנשים חסרי שליטה יהלכו ברחובות, לא נאפשר לכך לקרות", הוא אמר. כעת כל שניתן לעשות זה להמתין ולראות אם היוזמה בפייסבוק תצליח לצאת לפועל.