בעוד צרפת כולה נכנסה בימים האחרונים לסגר שיימשך לפחות שלושה שבועות, תיעוד וידאו ששידר ערוץ טלוויזיה במדינה, שבו נראות מסעדות יוקרה בפריז פתוחות ואירועים פרטיים של "מועדוני חברים" בהם מתעלמים מהנחיות הקורונה, מעורר סערה במדינה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

התיעוד שודר ביום שישי האחרון בערוץ הטלוויזיה 6M וגרם לפתיחת חקירה של תובע מיוחד בפריז, וכן לקמפיין אונליין תחת ההאשטאג - "אנחנו רוצים שמות" (OnVeutLesNoms#).

מספר מקרי הקורונה החדשים בצרפת זינק בחדות בשבועות האחרונים, לממוצע יומי של יותר מ-35 אלף מקרים, ובתי החולים מדווחים על עומסי-יתר במחלקות הטיפול הנמרץ.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הכריז ביום רביעי האחרון על סגר חלקי שיחול עד ה-26 באפריל, ושיכלול סגירת בתי ספר וגנים, איסור על התרחקות של יותר מעשרה ק"מ מהבית ללא נימוק חוקי ואיסור פתיחת עסקים לא-חוקיים.

המסעדות במדינה, שהורשו לפעול למשלוחים ולטייק-אוואי, אמורות היו להיות סגורות כבר כחצי שנה לפחות לקהל. אך כעת, תיעוד הווידאו ששודר במסגרת כתבה בליל שישי מציג עדויות לכך שמסעדות מסוימות ממשיכות לפעול מאחורי דלתות סגורות.

"אכלתי כבר בשתיים-שלוש מסעדות השבוע, מה שנקרא 'מסעדות לא-חוקיות', עם כמה שרים בממשלה", אמר גבר צרפתי שהוצג בתור מי שמארגן מסיבות פרטיות - אירועים במועדוני חברים המתעלמים מהחוקים למאבק בקורונה. הדיווח מציג גם מסיבה כזו, שבה אורחים לבושים בהידור יושבים סביב שולחנות בחלל סגור ללא כל אמצעי הגנה.

התיעוד גם מראה מסעדה שמאפשרת ללקוחה להתיישב ופועלת כרגיל. "את יכולה להוריד את המסיכה", אומר לה אחד המלצרים, "מהרגע שחצית את דלת הכניסה, זה כאילו אין יותר קורונה".

שר הפנים הצרפתי קרא  למשטרה ולתביעה, בתגובה לדיווח הטלוויזיוני,"לבדוק את האמינות של הדיווחים, ואם הם נכונים - להגיש תביעות נגד המשתתפים והמארגנים של אותן ארוחות ערב לא-חוקיות".

קטע הווידאו הקצר המתעד את האירועים צבר כבר שלושה מיליון צפיות ב-"יוטיוב", חלק מהגולשים כבר זיהו ופרסמו את שמות המסעדות המעורבות ואחרים דורשים לדעת אילו שרים נכחו באירועים. "ליברסיון" דיווח כי המשטרה בודקת אירוע שהתקיים לפי החשד ב-1 באפריל.

הכתבה המקורית פורסמה בגלובס