שתף קטע נבחר

ליאור חכמון: "ידעתי שנגיע לפיינל פור"

שלושה משחקני הבית של ברק נתניה מגלים את סוד ההצלחה: "הרבה מדברים על חיבור, אבל לא באמת יודעים מה זה"

שלושתם שחקני בית, שלושתם לא סומנו (וספק אם גם יסומנו) ככוכבים, ושלושתם לועגים היום (ו') לכל מי שזילזל. אלירן גואטה, ליאור חכמון וערן אסנטי מסמנים, אם תרצו, את העונה של ברק נתניה: מפתיעה, לוחמת ובסופו של דבר גם מנצחת.

 

גואטה כבר רגיל לאוויר פסגות, אבל בליגה הלאומית. חכמון כבר שיחק בליגת העל, בעירוני רמת גן, והעונה שב הביתה לקבוצה שגידלה אותו. גם אסנטי חווה את חוויית הליגה הבכירה, לפני שנתיים בגליל, אולם ראה בעיקר ספסל ובעונה שעברה שיחק בלב השרון. בעונה הבאה אף אחד כנראה כבר לא ישאיר אותו חופשי.


ברק נתניה מציגה את "החיבור" (חגי אהרון)

 

"כשהתחלנו את העונה לא הרבה ספרו אותנו", מחייך חכמון. "אמרו שנרד ליגה. כשראיינו אותי בתחילת העונה אמרתי שנגיע לפיינל פור, אז אריק (אלפסי) כעס עלי ואמר לי 'מה אתה מדבר שטויות בתקשורת'".

 

אתמול לאחר המשחק יצאו השחקנים ביחד למסעדה. אלה שמלווים את הקבוצה מספרים שמי שלא ממש מכיר את הנפשות הפועלות, לא ידע מי הם הזרים ומי הישראלים. עד כדי כך חזק החיבור. "הרבה קבוצות מדברות על חיבור", יודע גואטה, "אבל אני לא מאמין שהן באמת יודעות מה זה. הזרים וגם השחקנים הכי צעירים כאן משחקים שניים על שניים לפני אימונים, חוגגים ביחד מסיבות אירוסין. הקבוצה הזו היא משפחה והלוואי שזה יישאר ככה עוד הרבה שנים".

 

גואטה, המבוגר בחבורה, יודע כנראה על מה הוא מדבר. לאחר הניצחון על מכבי חיפה שהעלה את הקבוצה לפיינל פור, התפרצו האוהדים בספונטניות למסיבת העיתונאים שנערכה במרתפי אולם ישורון. את השיירה הוביל הפורוורד הותיק.


ליאור חכמון, אריק אלפסי ונתניה חוגגים במהלך העונה (נמרוד גליקמן)

 

"יש לנו שחקנים מדהימים, ויש לנו לב גדול", מסביר חכמון. "אנחנו אוהבים אחד את השני. אני מאמין שאפשר לעשות את זה גם בנוקיה. כל קבוצה שנשחק נגדה כבר ניצחנו, ובמשחק אחד הכל יכול להיות. כל אחד כאן אוהב את השני ונלחם בשבילו. אנחנו בעיקר רוצים".

 

אסנטי הצעיר (עוד לא בן 22) היה במשחקים רבים האקס פקטור של אלפסי, והיה מהבודדים העונה בליגת העל שנחשבו כמועמדים לתואר "תגלית". "עונה מדהימה, חבל על הזמן", הוא מאשר. "אקס פקטור? יכול להיות, אבל זה לא רק אני, גם אוריה גור, גם רוברט רותבארט, כולם נותנים תוצרת. חשוב שתהיה תוספת לזרים. הלוואי שזה יימשך גם בנוקיה, אבל אנחנו עוד לא חושבים על זה. ננוח ונראה מה יהיה".

 

"עוד לא צריך לסכם", מדגיש גואטה, "יש עוד זמן. עד עכשיו היתה לנו עונה מדהימה. יש לנו שחקני בית שרוצים לתת הכל למערכת, הקבוצה בנויה מחברים שרוצים לתת בשביל העיר והמועדון. יהיה קשה, אבל זו חוויה, נגיע לשם ואז בעזרת השם אפשר יהיה לעשות את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק אלפסי
צילום: עוז מועלם
מומלצים