נתניהו לבנט: עם 59 מנדטים לימין - סער יימנע ולא ילך לבחירות

בפגישה בין השניים ניסה רה"מ לשכנע את יו"ר ימינה לחבור אליו ולהוכיח שהוא יכול להרכיב ממשלה • לפיד ייפגש עם בנט, שיציע לו להיות ר"מ ראשון ברוטציה - אם יודיע פומבית שלא יילך עם נתניהו

זמן צפייה: 07:09

הקרב על המנדט: בפגישה בין השניים ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשכנע את יו"ר ימינה נפתלי בנט לחבור אליו ולהוכיח לו כי הוא יכול להקים ממשלה. לטענת נתניהו, במקרה שיהיו לו 59 ממליצים, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יימנע בהצבעה, יאפשר הקמת קואליציה ולא ילך למערכת בחירות חמישית - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13.

בתוך כך, בפגישה בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ובנט, הראשון ככל הנראה יציע לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה - רק אם יודיע פומבית שאינו תומך בנתניהו. לצד זאת, בנט מצידו עדיין רוצה להיות ראש ממשלה, אך לא בכל מחיר, כאשר הוא מעדיף להיות חלק ממשלה יציבה. על כן, בגוש להחלפת נתניהו לא תולים בו תקוות.

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2104032019' autoplay='0' credit='' desc='הורוביץ: כל מי שרואה את עצמו בגוש השינוי - שימליץ על לפיד' poster='' kid='1_hn1xkid4' duration='205']

במקביל, ראש הממשלה אמר בעת חגיגות המימונה: "המאבק על המולדת ועל ארץ ישראל לא מסתיים. המאבק על ההתיישבות לא מסתיים. המאבק על הזכות שלנו להגן על עצמנו. המאבק נגד איראן שרוצה לחזור להסכם הגרעין. מול האתגרים הללו ומול ההזדמנויות הכבירות שיש בפנינו צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים שתדאג לכל אזרחי ישראל. זה מה שמתבקש כרגע ונשיג את זה, אני מאמין שזה אפשרי".

יש לציין כי בעוד שלושה ימים יצטרך נשיא המדינה ראובן ריבלין להעיבר את המנדט להרכבת הממשלה לאחד המועמדים. עם זאת, עוד לא ברור מי, נתניהו, לפיד או אולי בנט, יקבל את המשימה. בינתיים, מחר צפויה הרשימה המשותפת, לא כולל בל"ד, להודיע אם תמליץ על לפיד ואולי להעלות את מספר הממליצים שלו ל-42 מול 52 של נתניהו.

גנץ, סער ועבאס עדיין בסימן שאלה וכך עדיין לא ברור מה יהיה מאזן הכוחות הסופי שמולו יצטרך הנשיא ריבלין לקבל את החלטתו. ביום שני, מהשעה 9:30 בבוקר, יתייצבו נציגי המפלגות בבית הנשיא. ביום שלישי או לכל המאוחר למחרת, יודיע ריבלין מי יקבל את ההזדמנות להרכיב ממשלה ועבור אף אחד מהמועמדים זאת לא עומדת להיות משימה פשוטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו''ר ימינה נפתלי בנט, יו''ר יש עתיד יאיר לפיד

בתוך כך, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התראיין הערב לחדשות 13 וקרא לסער ולבנט להמליץ על נתניהו. לטענתו, אי אפשר להסתמך על הרשימה המשותפת, או על רע"ם, כדי להקים ממשלה. "מנסור עבאס תומך חמאס, הוא מכיר ברוצחי תינוקות וילדים יהודים, הוא איש תנועת האחים המוסלמים, איך אפשר להקים ממשלה בהסתייעות בקולות שלו?", תהה.

מנגד, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ קרא להמליץ על יו"ר יש עתיד, והפציר ביו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גם לעשות זאת. "כל מי שרואה את עצמו בגוש השינוי - שימליץ על לפיד", אמר. "כל דבר שיסיים את השחיתות הזו שנקראת נתניהו יהיה מבורך".