ביום שני הקרוב יפתח שלב ההוכחות במשפטו של רה"מ בנימין נתניהו. העד הראשון: מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה שיעיד בתיק 4000 (פרשת בזק). בית המשפט קיבל מוקדם יותר השבוע את בקשתו של נתניהו להישאר רק לנאום הפתיחה של המאשימה ולא להישאר לעדות של ישועה - מה צפוי לכלול הנאום?

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

על פי הערכות, הנאום של התובעת ליאת בן ארי יימשך בערך 20 דקות. גורמים בפרקליטות אמרו שהנאום לא יהיה דרמטי ולא פומפוזי, אלא נאום ענייני כפי שמקובל במשפטים בסדר גודל שכזה -  נאום שיעבור על כל האישומים ומשמעותם.

לאחר נאום הפתיחה יחל שלב ההוכחות – אז נתניהו יוכל לעזוב את אולם הדיונים. עד התביעה המרכזי שיפתח את השלב הזה יהיה אילן ישועה, ולא בכדי. מדובר בעד מרכזי באישום החמור ביותר נגד נתניהו,  להבדיל מעדי מדינה שהם אנשים שעברו בעצמם עבירה ועשו עסקה עם המדינה.

התובעת ליאת בן ארי (צילום: החדשות12)
התובעת ליאת בן ארי | צילום: החדשות12

אילן ישועה מביא איתו את אותן הקלטות שבפרקליטות סוברים שהן דרמטיות, משום שדרכן שומעים באופן בלתי אמצעי את הנאשמים שאול ואיריס אלוביץ' כורכים בעצמם בין ההטבות הרגולטוריות שהם קיבלו או ציפו לקבל מנתניהו לבין הסיקור ודרישות הסיקור.

הדעה הרווחת בקרב שופטים מכהנים ובדימוס, פרקליטים בהווה ובעבר, היא שבית המשפט לא עשה לנתניהו "הנחת סלב" בכך שפטר אותו מלהיות נוכח בזמן עדותו של ישועה, אלא קיבל את ההחלטה הנכונה בנסיבות העניין. צריך לזכור שגם עמדתה של הפרקליטות לא הייתה נחרצת ובתשובתה לבית המשפט נאמר שיש פנים לכאן לכאן והשאירו את ההחלטה לשיקולו של בית המשפט.

חשוב לב שעמדת בית המשפט והפרקליטות הייתה שבסופו של יום הנוכחות של נאשם בבית המשפט חשובה להגנתו. לכן בית המשפט הדגיש בהחלטתו שהם פוטרים את נתניהו מלהתייצב, ובלבד שהוא מבין את המשמעות ומתחייב שלא להעלות בנושא טענות עתידיות.