דיווח: אחיו של מלך ירדן נעצר בחשד לנסיון הפיכה - סרוגים

דיווח: אחיו של מלך ירדן נעצר בחשד לנסיון הפיכה

כלי התקשורת בירדן דיווחו כי הרשויות עצרו כ-20 אנשים בחשד לתכנון נסיון הפיכה נגד המלך עבדאללה - ביניהם בנו של המלך לשעבר חוסיין. על פי החשד, חמזה בן חוסיין רקח מזימה כדי להדיח מהשלטון את אחיו למחצה

דיווח: אחיו של מלך ירדן נעצר בחשד לנסיון הפיכה
  עבדאללה מלך ירדן (צילום: שאטרסטוק)

גל מעצרים בירדן: כלי התקשורת בממלכה דיווחו הערב (מוצ"ש) כי השלטונות עצרו כ-20 אנשים בחשד לתכנון נסיון הפיכה נגד המלך עבדאללה. לדבריהם, היה מדובר ב"איום על יציבותה של המדינה".

בין העצורים נמנה יורש העצר הקודם של הממלכה, חמזה בן חוסיין – בנו הבכור של המלך חוסיין, שכיהן כמלך ירדן בין השנים 1952 ל-1999. על פי החשד במדינה, בן חוסיין רקח מזימה להדיח את אחיו למחצה, המלך עבדאללה השני. בן חוסיין שוהה כעת תחת הגבלות בארמון עמאן.

גורמי מודיעין בכירים בירדן אמרו כי מדובר במזימה מורכבת שבה היה מעורב לפחות עוד איש מלוכה אחד, לצד מנהיגי שבטים ואנשי מערכת הביטחון במדינה. סוכנות הידיעות הממלכתית בירדן דיווחה כי "המעצרים בוצעו על רקע סיבות ביטחוניות, והחקירה עדיין בתהליך".

זמן קצר לאחר מכן, סוכנות הידיעות הירדנת הרשמית "פטרה" דיווחו כי הממשל הירדני הכחיש את הדיווחים, ואמרו כי "בניגוד לדיווחים מוקדמים הנסיך חמזה בן חוסיין לא נעצר ולא הוטלו עליו הגבלות".

במקביל, בירדן העבירו מסר לישראל לפיו "המצב בממלכה תחת שליטה, ואין כל חשש ליציבות המדינה". המסר הועבר בצינורות צבאיים בין צבא ירדן לבין צה"ל. עם זאת, בישראל מעריכים כי אכן היה נסיון הפיכה בירדן שסוכל, בניגוד להכחשות מבית המלוכה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רק בשביל זה...
יוסף | 03-04-2021 21:18
רק בשביל זה צריך את ישראל חזקה
2
צריך להשמר מגיס...
הילן | 04-04-2021 7:24
צריך להשמר מגיס חמישי, כי הם עלולים לחבור למהפכנים בירדן !! אי אפשר לסמוך עליהם!
3
הרבי
נועם | 17-07-2021 16:49
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף סטטיק אלוהים
4
הליכוד
נועם | 17-07-2021 16:49
הליכוד
5
סוריה
נועם | 17-07-2021 16:49
סוריה חוזרת ליהודים