עם צאת החג השני של פסח, התכנסו המונים לחגיגות המימונה המסורתיות, שחזרו אמש (שבת) למתכונת כמעט רגילה, לאחר שבשנה שעברה צוינו בקרב המשפחה המצומצמת בלבד. בין החגיגות הגדולות והמסקרנות, הייתה חגיגת המימונה בביתה של ח"כ אוסנת מארק במעלה אדומים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ראש הממשלה, שהגיע לחגיגות השנה בלי רעייתו שרה משום שאינה חשה בטוב, בירך את הנוכחים ואמר שהוא שמח לחגוג יחד עם חברי הכנסת והשרים. נתניהו התייחס גם למצב הפוליטי הסבוך במדינה, ואמר כי "צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים. זה מה שמתבקש ואני מאמין שזה אפשרי". 

ראש הממשלה נתניהו במימונה (צילום: N12)
נתניהו בחגיגות המימונה, לצד ח"כ אוסנת מארק, הערב | צילום: N12

הוא הוסיף כי "לפני שנה המימונה הייתה מופלטות בזום ואני אמרתי לפני כמה חודשים - תתחסנו ותרבחו. ברוך השם עשינו את זה, ואנחנו המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה".

בנוסף לנתניהו, באירוע חגגו ח"כים רבים מהליכוד, חלקם מהעבר וחלקם בהווה. גם איתמר בן גביר ממפלגת הציונות הדתית הגיע לחגיגות בביתה של ח"כ מארק, והתקבל בחום על ידי הנוכחים. במקביל, גם חברי מפלגת העבודה ציינו יחד את החג, בביתו של חבר המפלגה ניסים לסרי במושב עולש שבשפלה.

חגיגות המימונה של אוסנת מארק (צילום: N12)
חגיגות המימונה בבית של ח"כ אוסנת מארק, הערב | צילום: N12

לרגל החג, לראשונה תלמידים מישראל וממרוקו קיימו קונצרט אנדלוסי מקוון ומשותף. הקונצרט מהווה חלק משורת שיתופי פעולה בתחום החינוך, עליהם סיכמו שר החינוך, יואב גלנט ושר החינוך המרוקאי, סעיד אמזאזי.

חגיגות המימונה של אוסנת מארק (צילום: N12)
אחד מהשולחנות העמוסים במתוקים, הערב במעלה אדומים | צילום: N12
חגיגות המימונה
הח"כים של מפלגת העבודה בחגיגות המימונה, הערב

מוקדם יותר אתמול התארחנו בחגיגות המימונה השיתופית שערכו דיירי בניין אחד ברחוב בלוך שבמרכז תל אביב, ושמענו כיצד ארגנו את החגיגה השנתית המתוקה. "האמת שזה ממש מרגיש", סיפרה סיוון, אחת הדיירות בבניין שהשתתפה בארגון החגיגות. "כיוונו לארח כמה חברים בבניין, ואז התירו לכולם לחגוג במימונות אז כבר הזמנו הרבה אנשים. זה פשוט שדרוג מטורף ממה שהיה פה בשנה שעברה, זה הכי מרגש בעולם".

חגיגות המימונה (צילום: N12)
מופלטות בחגיגות בתל אביב, הערב | צילום: N12

סיוון סיפרה כי הם התחילו להכיר את השכנים שלהם במהלך הסגרים שהוטלו בשנה החולפת. "כתבתי בקבוצת ווטסאפ של השכנים שאני רוצה לעשות מימונה על הגג ושאני אביא מתוקים ושכל אחד יביא משהו אחר", הסבירה. כל השכנים התארגנו בתוך זמן קצר, והגיעו לחגוג בגג הבניין.  

לצד החגיגות, המוני ישראלים פקדו כבכל שנה את המאפיות, על מנת ליהנות מלחם טרי אחרי שבוע של מצות בלבד. מחוץ למאפיית "מפגש השייח" בירושלים ומאפיית "אבולעפיה ביפו השתררו תורים ארוכים מיד עם צאת החג.

חגיגות המימונה (צילום: N12)
חוגגים מימונה בת"א, הערב | צילום: N12
חגיגות המימונה
שר החינוך גלנט חוגג מימונה, הערב

החגיגות אמש נערכוו לאחר שבמהלך חג הפסח נרשם שיא של כל הזמנים בכמות המטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. בקק"ל דיווחו על יותר מ-2 מיליון איש שטיילו במהלך החג וחול המועד בפארקים וביערות, והשאירו אחריהם יותר מ-500 טון אשפה. ברשות הטבע והגנים דיווחו על כ-1,200,000 מטיילים, שביקרו בשמורות הטבע והגנים במהלך חג הפסח, חול המועד ושביעי של פסח.