אחרי הפגישה עם רה"מ, בנט נפגש עם לפיד - סרוגים

אחרי הפגישה עם רה"מ, בנט נפגש עם לפיד

יומיים לפני מצעד ההמלצות בבית הנשיא, נפגשו הערב יו"ר ימינה, בנט ויו"ר יש עתיד, לפיד, במטרה לבדוק אפשרויות קואליציוניות. רק אתמול נועד בנט עם רה"מ למשך שלוש שעות

author-image
אחרי הפגישה עם רה"מ, בנט נפגש עם לפיד
  צילום: יונתן זינדל והדס פרוש, פלאש 90

לאחר שאתמול נועד יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט למשך שלוש שעות בלשכת ראש הממשלה בירושלים עם בנימין נתניהו, בנט נפגש הערב עם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

במהלך הפגישה, בנט היה צפוי לדרוש מלפיד להמליץ עליו בפני הנשיא, מתוך תפיסה כי רק הוא מסוגל להקים קואליציה. לעומת זאת, היה צפוי כי לפיד יבקש ממנו לפני הכול התחייבות פומבית שאין לו שום כוונה להיכנס לממשלה תחת נתניהו, זאת כתנאי למו"מ על הובלת "גוש השינוי".

הפגישה בין השניים הסתיימה בתום 45 דקות. לעומת זאת, פגישת נתניהו ובנט שהתקיימה בערב החג ארכה קרוב ל-3 שעות

אתמול, לאחר הפגישה עם נתניהו, פרסם בנט הודעה שלדבריה: "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו."

"בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש״רק אני צודק״ כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם."

בנט ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, הדס פרוש ודוד כהן, פלאש 90)

גם ח"כ איילת שקד, מס' 2 בימינה כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏אנחנו עושים ככל שביכולתינו על מנת להקים ממשלה יציבה ומתפקדת שתעבוד בשביל האזרחים הנפלאים של המדינה שלנו."

למרות הפגישה הצפויה בין בנט ללפיד, גורמים בימינה כבר הבהירו כי בשום תרחיש, בנט לא ימליץ בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין, כשיגיע אליו ביום שני הקרוב.

המערכת הפוליטית נערכת לקראת ההחלטה של הנשיא ריבלין על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה שצפייה באמצע השבוע הבא, לאחר שביום שני יגיעו כל הסיעות לבית הנשיא להמליץ על מועמד, כאשר נכון לעכשיו לא ברור מי יזכה למספר הממליצים הגבוה ביותר – נתניהו או לפיד.

עוד באותו נושא

פורסם לו"ז הגעת המפלגות לבית הנשיא ביום שני


4

"עבאס היה ונשאר תומך טרור"

אתמול, בבוקר יום שישי, פרסם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, כי מפלגתו לא תאפשר הקמת ממשלה שתישען על מפלגת רע"מ של ח"כ מנסור עבאס, ובכך חסם סופית את האפשרות הזו.

סמוטריץ': "עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלשתיני, שפשוט סותר את זה היהודי. הוא רואה עצמו חלק מהעם הפלשתיני, הקמת מדינת ישראל עבורו היא "נכבה", והוא לרגע לא מתכוון לוותר על הנרטיב הזה".

עוד באותו נושא

עשר סיבות בגללן בנט לא ילך בסוף עם השמאל


69

סמוטריץ' מזהיר כי "ניסיונות ההלבנה של התנועה האסלמית מצד גורמים מסויימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאבדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות".

כזכור ביום חמישי נשא יו"ר רע"מ, ח"כ עבאס, נאום בעברית, בו הוא קרא לשינוי: "אני מושיט יד, בשם חבריי והציבור הערבי שבחר בנו, כדי ליצור הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת לבני שלוש הדתות ושלוש העמים. כיו"ר הרשימה הערבית המאוחדת שחרתה על דגלה לכבד כל אדם באשר הוא ולקדש את החיים ולגנות אלימות, אני עומד כאן ומבקש לומר שהגיעה העת וזה הזמן להקשבה לאחר להכרת הנרטיב ולחפש את המשותף".

"זו העת למצוא את המכנה המשותף. תיאורים רבים עלו וימשיכו לעלות גם אחרי נאומי, כמו 'זה לשון המאזניים' ו'ממליך המלכים'. אינני מסתנוור מזה או מחפש אישור לכיוון כזה או אחר. אינני רוצה להיות חלק משום גוש – בימין או בשמאל. אני כאן עבור גוש אחר – הגוש של בני עמי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ללכת רק עם נתניהו כי בצד השני כל מפלגה בעייתי
מתן | 03-04-2021 20:19
מיכאלי והורביץ רעים מבחינת מלחמה בהג ליברמן רוצה לחסל את החרדים ולא לתקן בהידברות לפיד כנל ותמיכה של המשותפת יותר גרועה ממנסור עבאס
2
עשו מנתניהו מפלצת הוא ממש בסדר
חני | 03-04-2021 20:23
אין ספק החיסונים עובדים השלום עם דובאי ואמירויות יביא ברכה יש לו בעיה עמוקה של התנהלות אישית אבל נקווה שיתקן כמו עם לוי אבוקסיס וועוד שהבטיח וקיים בשמאל יש שנאה שאין לי הסבר איך הגיעה לכזה מימד
3
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
מאיר -עברי אנכי | 03-04-2021 20:48
לא תקום עוד ממשלת ערב רב בארץ ישראל!!!
ממשלת...
בלפור ערב רב | 04-04-2021 7:35
ממשלת ערב רב= ביבי תומכי דר' גולדשטיין תומכי פשע ועבריינים פלגים איסלאמיים תומכי חמאס
4
מבחן המנהיגות של...
יוסף | 03-04-2021 22:48
מבחן המנהיגות של בנט:- האם אתה מנהיג וקורצת מהחומר הזה או סתם פוליטיקאי שמחפש ג'וב ועשייה (שזה גם לא רע). כולנו יודעים מה ביבי וכל מנהיג אחר היה בוחר בדילמה הזו של בנט
5
בנט כמו עבאס...
בניה | 04-04-2021 0:39
בנט כמו עבאס נהנה מ15 דק התהילה שלו..... אם ילך עם ביביהו הוא יעלם כמו כחלון. אם ילכו לבחירות 5 זה על ידיו והוא גן יעלם. שיפסיק עם החרמות וילך עם לפיד במקום לפול למלכודת השנאה של ביביהו שמשסה יהודים אלו באלו.
6
כן יאבדו כל...
בע"ה | 04-04-2021 8:05
כן יאבדו כל אויבך, ישראל!
7
ברית האחים החדשה:...
מדהים | 04-04-2021 8:07
ברית האחים החדשה: בנט ומנסור עבאס. שניהם, עם מספר זעום של מנדטים, מחזיקים את ביבי בביצים, ולוחצים ולוחצים ולוחצים
8
הידברות עד היום...
יוסי | 04-04-2021 8:13
הידברות עד היום לא כל כך עזרה. צריך לחוקק חוקים חילוניים מרוככים ללא הידברות.
9
הממשלה היציבה האפשרית היחידה
מפוכח | 04-04-2021 9:21
הממשלה היציבה היחידה האפשרית מבוססת על קואליציית ימין - חרדים בראשות הליכוד. חד וחלק. Make it happen, you fools