שני צעירים מגמביה חזרו במהלך סוף השבוע לארצם, לאחר שעברו בתקופה האחרונה ניתוח לב מציל חיים בישראל. השניים, אמאדו בן ה-21 ועומאר בן ה-15, הגיעו בחודש ינואר האחרון מגמביה לישראל כדי לעבור את הניתוח בבית החולים וולפסון שבחולון, במסגרת מבצע שהובילה עמותת "הצל ליבו של ילד" והתורם הראשי לעמותה, מוריס קאהן. הם אושפזו להשגחה בבית החולים לילדים ע״ש סילבן אדמס הסמוך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לאחר שחיכו במשך חודשיים לפתיחת השמים, הם נפרדו בהתרגשות רבה מהצוות הרפואי שליווה אותם ועלו הבוקר על טיסה חזרה הביתה למשפחתם בגמביה. גילם של הילדים המטופלים על ידי העמותה נע מתינוקות רכים ועד למתבגרים, והם מגיעים מכול העולם. 40% מהילדים שעברו ניתוחי לב דרך העמותה הגיעו מאפריקה, 49% מהרשות הפלסטינית, ירדן ועיראק; 4% מרוסיה וממדינות בירת המועצות לשעבר ו-7% מסין, סרי לנקה ומווייטנאם.

בחודש יוני 2018 קבלה העמותה את פרס האוכלוסין של האו"ם, כהוקרה על הפעילות ההומניטרית לטובת ילדים חולי לב מכל העולם. זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה, שהאו"ם העניק את האות היוקרתי הזה לאדם או לארגון ישראלי. אמאדו ג'אלאו בן ה-21 הודה לחברי הצוות הרפואי, וסיפר כי "הבית של 'הצל את ליבו של ילד' בחולון הפך לבית השני שלנו". הוא הוסיף: "אני מקווה לחזור בפעם הבאה לישראל כדי לטייל ולבלות בתל אביב וירושלים".

סיימון פישר, מנכ"ל עמותת "הצל ליבו של ילד" סיפר בהתרגשות כי "אמאדו ועומאר זכו לקבל חיים חדשים בישראל, והודות לפתיחת השמים הם יזכו להתאחד עוד היום עם משפחותיהם".

אמאדו ועומאר, הגיעו מגמביה לניתוח לב מציל חיים ביש
"מרגישים כמו בבית השני שלנו". אמאדו ועומאר ליד בית העמותה בחולון

"על אף אתגרי תקופת הקורונה, אנו פועלים כל העת מתוך השאיפה לתת לכל ילד ברחבי הגלובוס טיפול רפואי מיטבי, ללא הבדל דת גזע ומין", הבהיר פישר. "מאז הקמת העמותה הצלחנו להציל יותר מ-5,700 ילדים מ-62 מדינות ברחבי העולם, ולהביא לישראל למעלה מ-140 אנשי צוות רפואי כדי לעבור הכשרה ולקבל את הכלים הדרושים לטפל בילדים באופן עצמאי".

ד"ר ליאור ששון, מנהל יחידת ניתוחי לב ילדים חזה בבית החולים וולפסון, סיפר כי "עומאר בן ה-15 סבל ממחלת לב ראומטית קשה, שפגעה במסתמים בליבו, והגיע לישראל לניתוח תיקון המסתמים שעבר בהצלחה". הוא הוסיף כי "אמאדו, שחלה באותה מחלה אך בצורה קשה יותר, עבר גם הוא ניתוח להחלפת המסתמים". מחלת לב ראומטית היא מחלת הלב הנפוצה ביותר בקרב ילדים, במיוחד במדינות מתפתחות.