לאחר שבשנה שעברה חג הפסח נחגג בבית תחת סגר הקורונה, השנה הישראלים שבו לטייל בחיק הטבע ושברו שיא של כל הזמנים. בקק"ל מדווחים על יותר מ-2 מיליון איש שטיילו במהלך החג וחול המועד בפארקים ויערות, והשאירו אחריהם יותר מ-500 טון אשפה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

רט"ג דיווחו על כ-1,200,000 מטיילים שביקרו בשמורות הטבע והגנים במהלך חג הפסח, חול המועד ושביעי של פסח. הגנים הלאומיים עם תנועת המטיילים הגדולה ביותר במהלך כל ימי החג וחול המועד: אשקלון עם כ-40 אלף מטיילים, מצדה עם כ-27 אלף, ירקון-תל אפק עם כ-25 אלף, קיסריה עם כ-23 אלף וציפורי עם כ-16 אלף. בגן הלאומי החדש מגדל צדק שנפתח לראשונה למבקרים לאחרונה ביקרו כ-14 אלף מטיילים.

בין שמורות הטבע בלטו עין גדי עם כ-23 אלף מטיילים, הבניאס עם כ-16 אלף מטיילים ועין אפק עם כ-11 אלף מטיילים. שמורות בולטות נוספות הן נחל עיון, עיינות צוקים ומערת הנטיפים עם כ-9 אלף מטיילים בכל אחת מהן.

סיורים מונגשים בגן הלאומי אפולוניה (צילום: שירי ארד, רשות הטבע והגנים)
טיולים מונגשים בגן הלאומי אפולוניה | צילום: שירי ארד, רשות הטבע והגנים
מטיילות בשמורת החולה (צילום: דינור שביט, רשות הטבע והגנים)
מטיילות בשמורת החולה | צילום: דינור שביט, רשות הטבע והגנים

בנוסף, כ-60 אלף מטיילים לנו במהלך ימי החג וחול המועד בחיק הטבע ובחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים ברחבי הארץ. בין החניונים הבולטים: חורשת טל, אכזיב, מעיין חרוד, מצדה מערב וממשית.

על פי נתוני קק"ל, האתרים שבהם הורגשו עומסים חריגים: בצפון - פארק התכלת. פארק אדמית, פארק גורן, יער בירייה, אגמון החולה, עין פרוד ביער שפר, חניון אלרום, יער חוף הכרמל. במרכז - הגן הבוטני ביער אילנות, חניון חרובים ביערות רמות מנשה, פארק קנדה, יערות בן שמן, יער עמינדב, פארק בריטניה. בדרום - יער המלאכים (שחרייה), יער להב, יער שרשרת, פארק נחל גרר, יער שוקדה.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי במהלך החג וחול המועד טיפלו הפקחים בכ-22 אירועי חילוץ של מטיילים שנפצעו או איבדו את הדרך. 7 ממקרי החילוץ אירעו בגלל הליכה בשביל לא מסומן בניגוד להנחיות. באחד מהחילוצים, עקב תנאי השטח הקשים היה צורך להשתמש במסוק כדי לחלץ את הנפגע.

מטיילים בחניון הלילה בבריכת צפירה (צילום: ג'מיל אטראש, רשות הטבע והגנים)
חניון הלילה בבריכת צפירה | צילום: ג'מיל אטראש, רשות הטבע והגנים
מאגר בנטל הבוקר (צילום: ליאור לויזון)
מאגר בנטל | צילום: ליאור לויזון

רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים, אמרה: "חג הפסח והחירות קיבל השנה משמעות חדשה כאשר מאות אלפי מטיילים יכלו לצאת שוב לטייל בחג ובימי חול המועד בחיק הטבע והמורשת בשמורות הטבע והגנים והלאומיים. זאת לאחר פסח בשנה שעברה  בו הוטל סגר כללי בשל הקורונה. החג התאפיין השנה בפיזור מטיילים נרחב בכל אזורי הארץ מהצפון ועד הדרום. בתוך כך ראינו תנועת מטיילים רבה במיוחד בשמורות ובגנים הלאומיים באזור הדרום ובאזור יו"ש. במסגרת זאת גם בגן הלאומי מצדה, שמאופיין בדרך כלל בימים כתיקונם באחוז גבוה של מטיילים מקרב תיירי חוץ, נרשמו מספרי מטיילים גבוהים במיוחד, שכולם בצל הקורונה, מטיילים ישראליים".