שתף קטע נבחר

פיינל פור חמישי לפאר ב-2010, הפעם במדריד

הישראלית שרדה מאבק קשה מול הסינית לי נה, ניצחה 4:6, 6:3, 4:6 את המדורגת 13 בעולם ותפגוש בשבת את ונוס וויליאמס. מאמנה פבלו ג'אקופלי: "זו היתה הופעה מרשימה של שחר"

פיינל פור חמישי ב-2010. שחר פאר, שטורניר מדריד השבוע הוא העשירי שלה העונה, עלתה בפעם החמישית לחצי הגמר, אחרי נצחונה הרביעי ברצף בטורניר הגדול בבירת ספרד (פרסים בסך 3.5 מיליון אירו).

 

הישראלית המדורגת 20 בעולם שרדה משחק לא פשוט בכלל מול הסינית לי נה וניצחה את המדורגת 13 בעולם 4:6, 6:3, 4:6 לאחר מאבק עישק שארך שעתיים וחצי. במערכה הראשונה פאר חזרה מפיגור 4:2 לניצחון וגם אחרי שאיבדה את השנייה ופיגרה 1:0 בשלישית, חזרה לניצחון בשיניים, אותו סגרה רק בנקודת המשחק השישית לזכותה.


לי נה. שברה כבר במשחקון הראשון (צילום: AP)

 

פאר, שהשוותה ל-2:2 את מאזן הקריירה מול יריבתה, הבטיחה לעצמה 450 נקודות דירוג, פרס כספי של 135,500 אירו ועלייה לאיזור המקומות 16-17 בעולם. בחצי הגמר, כמו ברומא בשבוע שעבר, היא תפגוש את האמריקנית ונוס וויליאמס (4), שגברה על האוסטרלית סמנתה סטוסור (8) 3:6, 3:6. מאוחר יותר הערב, פאר תעלה עם האיטלקייה פרנצ'סקה סקיאבונה למפגש חצי גמר הזוגות, מול האחיות ונוס וסרינה וויליאמס.

 

"היתה הופעה מרשימה מאוד של שחר היום", אמר בסיום ל-ynet, פבלו ג'אקופלי, מאמנה של פאר, "היא שיחקה מול יריבה שידענו שתהיה קשה מאוד, במיוחד לאור סגנון המשחק שלה השבוע במדריד". המאמן הארגנטיני הוסיף: "שחר עברה מבחן חשוב נוסף ועכשיו יהיה עלינו להתמקד במשחק הלא פחות קשה שמצפה לנו בשבת. זה יהיה מבחן נוסף עבור שחר".


פאר. מערכה ראשונה מצוינת לישראלית (צילום: AFP)

 

מאוחר יותר, פאר סיימה את דרכה בחצי גמר טורניר הזוגות, לאחר שהיא ושותפתה, האיטלקייה פרנצ'סקה סקיאבונה, הפסידו 7:5, 6:2 למדורגת 1, האחיות ונוס וסרינה וויליאמס. חדשות רעות הגיעו מכיוונו של אנדי רם, שהודח ברבע גמר טורניר הזוגות. הישראלי ושותפו האוסטרי ג'וליאן נולה, הפסידו במשחק צמוד 5:7, 7:5, 10:8 לספרדי מארסל גראנולרס והסרבי ויקטור טרויצקי.

 

מהלך המשחק

פאר פתחה עם ההגשה, אבל אחרי שלוש שבירות הדדיות ושמירה ראשונה של לי נה, הסינית עלתה ל-1:3. שחר הצליחה לשמור לראשונה על הגשתה במשחקון

החמישי ואחרי פיגור 4:2 התעוררה לגמרי והראתה למה היא בכושר כל כך טוב בתקופה האחרונה. ארבעה משחקונים העניקו לפאר ניצחון 4:6 במערכה הראשונה.

 

המערכה השנייה נפתחה כמו הראשונה, עם שבירות הדדיות (1:1). אחרי שלי שוב ברחה ל-2:4, נדמה היה לרגע, שכמו בראשונה, פאר שוב חזרה, רק שהפעם המשחקון השמיני הארוך הלך לטובתה של נה. הסינית צברה ביטחון ובמשחקון הבא שברה על האפס, ניצחה 3:6 ושלחה את המשחק למערכה מכרעת.

 

פתיחת המערכה השלישית לא בישרה טובות לפאר - היא איבדה יתרון 0:40 על הגשת נה, שעלתה ל-0:1. שחר הגיבה עם חמישה גיימים ברצף ליתרון מבטיח 1:5, אלא שדווקא אז הסינית שוב התעוררה, התילה שתי נקודות משחק וצימקה ל-5:4. במשחקון האחרון, פאר כבר הוליכה 0:40, לי שוב חזרה לשיוויון, אבל במץ' פוינט השישי הישראלית סגרה עניין.


פורסם לראשונה 14/05/2010 15:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים