בשעה שמדינת ישראל מתחילה לחזור לשגרה לצד ירידה מתמשכת במקדם ההדבקה, נראה כי בעולם מצב התחלואה בקורונה רק הולך ומחמיר. נכון לרגעים אלה מספר החולים המאומתים בעולם עומד על 128.82 מיליון בני אדם, ומספר המתים עומד על 2.815 מיליון בני אדם. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

באירופה נרשמים שיאי תחלואה מדאיגים במיוחד. נשיא צרפת עמנואל מקרון הורה ביום רביעי על כוונתו להטיל סגר על המדינה למשך שלושה שבועות, לרבות מערכת החינוך, זאת בשל חשש מקריסת בתי החולים במדינה. מאחר שמספר המתים בצרפת בעקבות הידבקות בנגיף קרוב ל-100 אלף בני אדם, נאלץ מקרון לנטוש את מטרתו לשמור על המדינה פתוחה לטובת הכלכלה, כדי להגן על בריאות התושבים ועל חייהם.

 

 

"נאבד שליטה אם לא נפעל עכשיו", אמר נשיא צרפת מקרון בנאום שנשא בטלוויזיה הצרפתית, "זה הפתרון הטוב ביותר שאנו יכולים להציע כדי להאט את קצב התפשטות הנגיף". מספר מקרי ההידבקות החדשים בצרפת הוכפל מאז חודש פברואר והגיע לממוצע של כמעט 40 אלף חולים מאומתים ביממה. 

שירות הבריאות בברזיל נדחק גם הוא לסף עם מספר חולים שממשיך לטפס, לצד כישלון של המדינה לבלום את התחלואה. נשיא ברזיל, ג'איר בולסונארו, ספג ביקורת עזה על התמודדותו עם המשבר, אולם גם ביום רביעי המשיך במדיניותו העיקשת והתנגד לסגר שדרשו להטיל המושלים בברזיל וראשי העיריות.

 

"היו לנו, ויש לנו, שני אויבים - הנגיף והאבטלה, זו מציאות. אנחנו לא הולכים לפתור את הבעיה על ידי הישארות בבית", אמר בולסונארו. נדגיש כי ביום רביעי נרשמו בברזיל 3,800 מקרי מוות חדשים ויותר מ-90,000 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה.

קורונה בברזיל (צילום: Photocarioca / Shutterstock.com)
צילום: Photocarioca / Shutterstock.com

גם בהודו יש מגמת עלייה מתמשכת של מקרי הידבקות בנגיף הקורונה. הודו הפכה למדינה השלישית בעולם עם כמות הנדבקים הגדולה ביותר, והיום רשמה שיא חדש בחמשת החודשים האחרונים - עם 72,330 חולים מאומתים מאז אתמול. כמו כן, מספר הנדבקים בהודו עומד על 12.22 מיליון בני אדם ומספר המתים על כ-162 אלף תושבים.

לצד ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה באירופה, ארצות הברית עדיין נותרה שיאנית הנדבקים העולמית עם 391 מיליון מקרי הידבקות בקורונה, לפי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מתוך כלל הנדבקים, כ-55 מיליון הם תושבי קליפורניה, כ-44 מיליון הם תושבי ניו יורק וכ-21 מיליון הם תושבי טקסס.

ג'ו ביידן (צילום: סאלי פאראג)
צילום: סאלי פאראג

נזכיר כי לפני כחודש הצהיר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שמלאי החיסונים של ארצות הברית הולך לגדול ועד חודש מאי יהיו מספיק מנות חיסון לכל אדם בוגר. הצהרתו של ביידן הגיעה בעקבות שיתוף פעולה ייחודי בין חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון שפיתחה את החיסון, לבין חברת התרופות המתחרה Merck & Co שתסייע בייצור החיסון.