מזעזע: הראפר שמוכר נעליים עם דם אנושי

ליל נאס אקס הוציא ליין נעליים במהדורה מוגבלת בהשראת השטן שכולל גם טיפות דם אנושי, ואיך קשורה חברת נייק לסערה?

"נעלי השטן"

בדרך לגיהינום? הראפר המצליח ליל נאס אקס מככב בכותרות בשבוע האחרון בנסיבות שטניות במיוחד, והכל בגלל ליין נעליים שנוי במחלוקת שהחליט להוציא.

ליין הנעליים שנוצר כמהדורה מוגבלת של 666 זוגות בלבד, כשמספר הזוגות מייצג כמובן את זה המזוהה עם השטן, הוא פרי שיתוף פעולה בינו לבין חברת MSCHF, הידועה ככזו המייצרת מוצרים שערורייתיים. הנעל מדמה בעיצובה את זה של חברת נייק, מה שהוביל  שלא במפתיע לתביעה על הפרת זכויות יוצרים מצד החברה.


View this post on Instagram

A post shared by MSCHF (@mschf)

הנעל, שהוצעה למכירה על ידי MSCHF ביום שני עם תג מחיר של 1,018 דולר, הפכה לסולד אאוט פחות מדקה לאחר פרסומה באתר. היא מגיעה בצבעים שחור ואדום, כשעל צידה האחד יש את סמל הווי המזוהה עם נייק, והיא כוללת בנוסף לסמל הפנטגרם המזוהה עם השטן, גם פסוק מהברית החדשה בו נכתב: "ראיתי את השטן נופל כמו ברק מגן העדן".

כאילו לא היה די בכך כדי לזעזע, מייסד החברה אישר כי סוליית הנעל מכילה טיפת דם אנושית שהוקזה מוורידי עובדי החברה.

הנעל, שכאמור עוצבה בהשראת דגם ה-Max 97 של נייק, הצליחה לעורר זעם רב בחברה, וזו מיהרה להגיש תביעה כנגד חברת MSCHF (ולא ישירות כנגד ליל נאס בשלב הזה) על הפרת זכויות יוצרים ושימוש שלא כדין בלוגו החברה.

"אין לנו שום יחסי עבודה עם ליל נאס אקס או חברת MSCHF. נעלי השטן יוצרו ללא אישור או הסכמה מצד נייק והיא אינה קשורה לפרויקט הזה בכל צורה או דרך",  נמסר בהצהרה מטעם החברה.

ליין הנעליים השערורייתי נוצר במקביל לשחרור הקליפ הפרובוקטיבי החדש של ליל נאס  לקידום אלבומו החדש, ועלה ליויטיוב ב-25 במרץ, כשהוא צובר יותר מ-37  מיליון צפיות תוך פחות משבוע  וכולל גם הוא רפרנסים מתריסים, ביניהם גם לאפדאנס של נאס על ברכיו של השטן.

כצפוי, ליין הנעליים עורר סערה ברשת ומחוצה לה, וגרר אלפי תגובות זועמות מצד גורמים שמרניים שמחו על הרפרנס לשטן ולגיהינום, ומצד הורים מודאגים שטענו שנאס מהווה דוגמא רעה עבור ילדיהם המעריצים אותו.

נאס עצמו לא התרגש מהמתקפה עליו ברשת והגיב בשלל ציוצים וממים, ביניהם טען בין היתר כי התפקיד שלו הוא לשיר ולא לחנך.

"אני אדם בוגר ולא אבלה את כל הקריירה שלי בניסיון לדאוג לילדים שלכם ולחינוך שלהם. זה התפקיד שלכם. אם הם מקשיבים לתכנים לא ראויים, תאשימו את עצמכם", מסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר