למרות הריח הטוב שדפי המרכך נותנים לכביסה הנקייה, הם עלולים לגרום נזק למייבש וגם לבגדים. אבל אם אתם לא מוותרים על השימוש בדפים, או שנותרו לכם כמה במלאי, אפשר להשתמש בהם לניקיונות. גולשת בשם אוולין פרסמה בטיקטוק סרטון שבו היא מנקה באמצעות דפי המרכך את מקלחון הזכוכית בחדר הרחצה.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

>> לכל הכתבות בערוץ living 

>> רחובות: שברו את הקיר במטבח, ותראו את המהפך

>> זו הדרך להחזיר לברז את הברק

בסרטון, שצבר כבר כמעט 950 אלף צפיות, אוולין מרטיבה את אחד הדפים במים ומסירה בקלות את משקעי המים והלכלוך שהצטברו על הזכוכית. "רצתי למטה, לקחתי שניים כאלה וטסתי בחזרה [לנסות]. זה עובד!", כתב אחד המגיבים. "אני לא יכולה להאמין שזה עבד כל כך טוב ובקלות. שינה את החיים שלי", כתבה מגיבה נוספת אחרי שניסתה.

@evelynn_evey

##bathroomcleaning##showerdoor##cleaninghacks

♬ #WIPEITDOWN - BMW KENNY

הגולש ארמן אדאמיאן ניקה באמצעות דפי מרכך סיר שרוף. הוא הוסיף לסיר מעט מים, סבון כלים ושני דפי מרכך והשאיר למשך שעה. אחרי שעה הלכלוך ירד בקלות. אם אתם מנסים, שימו לב שחשוב לשטוף אחר כך היטב את הסיר במים נקיים.

@creative_explained

My Video landed on Taste of Home Magazine, so I had to repost ##kitchenhacks ##lifehack ##cleaning ##cleantok ##trick ##tips ##magic ##cookinghacks ##diy

♬ Pavor [Hip Hop] - Instrumental - Cuarta Pared Studio

אפשר גם להשתמש בדפי המרכך לניקוי רשתות התנור. שימו את הרשתות המלוכלכות באמבטיה, הוסיפו מים חמים וכמה דפי מרכך והשאירו את הרשתות בפנים למשך הלילה. בבוקר משתמשים באותם דפים כדי להוריד את שאריות הלכלוך שנשארו דבוקות לרשת. 

>> רוצים עוד? עשו לייק ל-living בפייסבוק

>> הרשמו לניוזלטר של living 

כך תנקו את המקלחון עם חומרים טבעיים

שלב 1: מלאו בקבוק התזה בכמויות שוות של מים וחומץ וערבבו היטב. חומץ מרכך גם את כתמי הסבון הקשים ביותר וממס את משקעי המינרלים.

שלב 2התיזו את התמיסה על המקלחון משני הצדדים והמתינו חצי שעה כדי שהחומץ יחדור למשקעי הסבון והאבנית.

ניקוי המקלחת (צילום: FotoDuets/ Shutterstock)
צילום: FotoDuets/ Shutterstock

שלב 3שפשפו את הדלת עם מטלית רכה רטובה כדי להסיר את נוזל הניקוי, המשקעים והלכלוך. זכרו לא להשתמש בכרית ניקוי מחוספסת שעלולה לשרוט את הזכוכית. 

שלב 4יבשו את הדלת ביסודיות משני הצדדים ומרחו את שני הצדדים בשמן תינוקות כדי למנוע הצטברות משקעי סבון. כדי למנוע היווצרות כתמי מים תצטרכו להקפיד לייבש את דלת הזכוכית אחרי כל שימוש ולא לתת לה להתייבש באוויר.

כדי לנקות עובש מאיטום הסיליקון ערבבו מי חמצן ואבקת סודה לשתייה ליצירת עיסה, או להוסיף מים וליצור תמיסה, מרחו או התיזו על המשטח, המתינו וקרצפו במברשת.