אישום: התחפשו לשליחי וולט ושדדו באלימות תיק עם מיליונים

שני תושבי יפו, מוחמד ומוסא זיינב, תיצפתו על בנק במרכז ת"א, חטפו משני מתלוננים תיק שהכיל 3.9 מיליון שקלים ונמלטו מהמקום באמצעות רכב גנוב

השודדים התחפו לשליחי וולט ותקפו את המתלוננים. ארכיון, צילום: יהושע יוסף

כתב אישום הוגש היום (שישי) לבית משפט המחוזי בתל אביב, נגד מוחמד ומוסא זיינב, תושבי יפו, בגין שוד של 3.9 מיליוני שקלים מחלפני כספים, אותו ביצעו במרכז תל אביב לפני מספר חודשים, כשהם מסווים את עצמם כשליחי חברת וולט. לאחר השוד נמלטו ברכב אותו שדדו מאדם שעמד ברמזור בכביש. 

על פי האישומים, מוחמד ומוסא זיינב, קיבלו מידע על כך שבערב השנה החדשה, שני מתלוננים ביקשו למשוך 3.9 מיליון שקלים מחשבונם בבנק מזרחי טפחות. השניים הגיעו כשהם רכובים על אופנוע, עליו מוצמדת לוחית רישוי גנובה, עטו קסדות, כפפות שחורות ולבושים במעילים של חברת השליחויות וולט.

השניים תצפתו על הבנק והמתינו עד שהמתלוננים יצאו מהבנק ובידם שני תיקי נשיאה, שהכילו כסף מזומן בסך של 3.9 מיליון שקלים, תקפו, פצעו ושדדו את המתלוננים. במקביל, במהלך התקיפה, השניים פגעו עם האופנוע באחד המתלוננים והפילו אותו על הקרקע.

מיד לאחר מכן, השניים חטפו את התיקים והכסף ונמלטו בריצה מהמקום. בשלב זה, רצו המתלוננים  אל עבר רחוב אחד העם, שם המתין רכב ברמזור אדום, השודדים ניגשו לנהג, פתחו את הדלת, התיזו עליו גז פלפל והוציאו אותו מרכבו בכוח, נכנסו אל הרכב ונמלטו מהמקום בנסיעה פרועה תוך השלכת הקסדות.

"את לא יודעת מה עשיתי... שבי בשקט עד שאראה אותך..."

אחד מעדי הראיה סיפר לשוטרים כי שמע רחשים מגינת הבניין בו הוא גר, ואז פגש בנאשמים, דוברי השפה הערבית, אשר פנו אליו וביקשו לברר כיצד ניתן לצאת מהחצר. לאחר שהראה להם את הדרך, הבחין בגינה במעילי וולט, קסדה וכפפות שחורות.

ימים ספורים לאחר אירוע השוד, בעיצומו של אחד מסגרי הקורונה, נמלטו השניים ליריחו. בהמשך אותרו תכתובות בין מוחמד זיינב לבת זוגו בליל אירוע, במסגרתן נשמע זיינב כותב: "את לא יודעת מה עשיתי... את לא יודעת מה עברתי... תשבי בשקט עד שאראה אותך...את יודעת שהטלפונים לא איתי ואני לא מדבר בטלפון...".

במהלך החקירה, ובעזרת מומחה DNA וטביעות אצבע, הצליחו במשטרה להשיג דגימה אשר נלקחה מחלקה הפנימי של הקסדה שהושלכה מהרכב שנשדד  ומקורה ב-DNA של מוסא זיינב. בנוסף, זוהתה טביעת אצבע שלו ממשקף הקסדה, בחלקו פנימי.

השניים נעצרו על ידי שוטרי מרחב יפתח שפענחו את המקרה ונחקרו מספר פעמים. בחקירתו הראשונה הכחיש מוסא זיינב כי הוא קשור לאירוע, ובהמשך אף הכחיש כי שהה ביריחו, חרף האיכונים. מוחמד זיינב מסר בין השאר, כי שהה ביריחו במועד השוד, אך גרסתו נשללה בעדותם של חברתה של בת זוגו ושני אחיו, אשר מסרו, כל אחד בנפרד, כי פגשו אותו בימים הקודמים לשוד, וביום השוד עצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר