מקדם ההדבקה ביום הבחירות ירד ל-0.6 - לראשונה מאז אוקטובר

לאחר שבוצעו כ-60 אלף בדיקות, מהן 1.6% היו חיוביות, אובחנו 942 נדבקים חדשים בקורונה. 499 חולים נמצאים במצב קשה. מניין המתים עלה ל-6,114. יותר מ-4.6 מיליון קיבלו את החיסון השני

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול אובחנו בישראל 942 נשאי קורונה חדשים, כאשר רק 1.6% מהבדיקות חזרו חיוביות. בד בבד, נרשמה ירידה נוספת במקדם ההדבקה, שעומד כעת על 0.6 - לראשונה מאז אוקטובר אשתקד.

עוד עולה מהנתונים כי עד כה נדבקו 829,288 בני אדם, מהם 14,679 הם נשאים פעילים. 499 חולים במצב קשה, מתוכם 204 מונשמים. מניין המתים עלה ל-6,114. עד כה חוסנו 5.18 מיליון ישראלים בחיסון הראשון, כאשר 4.6 קיבלו כבר את המנה השנייה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ריבלין הצביע: בחירות רביעיות בתוך שנתיים פוגעות באמון הציבור

רצח הנער בקריית גת: המטפל שטיפל באב עוכב לחקירה

מצביעים בנתב"ג ובמחלקות הקורונה: בחירות בצל המגפה • תיעוד

מנות חיסון נגד קורונה
מנות חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, למרות שהתחלואה בישראל נמצאת במגמת ירידה ורוב הוראות הסגר כבר הוסרו, משרד הבריאות עדכן אתמול כי בכוונתו להטיל הגבלות חדשות על החגים וימי הזיכרון הקרובים. במערכת הבריאות מתכוונים לאסור קיום הופעות של אומנים ברשויות השונות בערב יום העצמאות, אולם לאפשר עריכת אירועים במתווה התו הירוק.

לחדשות 13 נודע כי השנה, גם ברכת הכהנים המסורתית שמתקיימת בימי חול המועד - תוגבל. באולם התפילה שבכותל, לא תותר כניסת ילדים שאינם מחלימים מקורונה, ואל המבנה עצמו יוכלו להיכנס עד 300 מתפללים, שהם 50% תפוסה. כמו כן, ברחבה הפנימית בכותל תחול הגבלת התקהלות, ואילו ברחבה החיצונית לא יהיו הגבלות - אך יוצבו סדרנים שיווסתו את הנכנסים.