המקצועות הרווחיים ביותר בתחום הרפואה שלא דורשים התמחות

מקצוע הרפואה היוקרתי הוא גם מקצוע מחייב ותובעני, שמצריך תקופת לימודים משמעותית במיוחד. הרבה מעבר ללימודי אדריכלות, הנדסה, הייטק וכן הלאה. אך כדאי לדעת שבתחום הרפואה קיימים מקצועות רווחיים ביותר, שלא מחייבים בהכרח תקופת לימודים והתמחות נוספת.

ד"'ר קרופניק

להלן כמה מהמקצועות הרווחיים הללו, שבעיקר נכללים כיום בתוכניות ייעודיות של רפואה אסתטית, למעוניינים (או מעוניינות) להתפתח בתחום.

 

רפואה אסתטית לרופאים מורשים

עיקר הטיפולים האסתטיים כיום נעשה באמצעים פחות פולשניים. פחות ניתוחים כירורגיים שוטפים לכל מטופלת או מטופל והרבה יותר טיפולים שוטפים לדוגמא בהזרקות. השימוש בהזרקות מקובל כיום בעבודה עם חומרים שונים כגון חומצה היאלורונית, בוטוקס ולעיתים חומרי מילוי מסוגים נוספים. רופאים לא צריכים לעבור התמחות ברפואה אסתטית על מנת להיות מסוגלים וגם מורשים כחוק לבצע פעולות מסוג זה.

 

לצד קורסים שבהם לומדים על חומרי המילוי והחומצות השונות, ישנן סדנאות מתקדמות שבהן מתמקצעים לעומק בהזרקות מכל הסוגים, לרבות שימוש בקנולות ויישומים אסתטיים גם באזורים יותר מסובכים לגישה.

 

ככלל, בציבור הרחב יש ביקוש גדול לטיפולים כאלה, וביקוש גדול יותר שטיפולים אלו ייעשו על ידי רופאים שמכירים היטב את הפיזיולוגיה האנושית, אשר מקפידים לנקוט באמצעי זהירות מירביים בכל טיפול. במסגרת לימודים בתחום זה, יכולים רופאים מורשים ללמוד כיצד לבצע פרוצדורות אסתטיות נוספות, כדוגמת מתיחת פנים ללא ניתוח, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות וחדשניות וזה שוב, ללא צורך בהתמחות ספציפית!

 

במרכז לימודי רפואה אסתטית של ד”ר קרופניק מתגאים במערכת לימוד מתקדמת עם מרצים מהשורה הראשונה בתחום. כיום ניתן למצוא במרכז הלימודים אף תוכנית ללימוד השתלת שיער בשיטת FUE.

 

פילינג רפואי עמוק

טיפולי פילינג נועדו לאפשר את התחדשות העור, לשקם נזקי עור ולעודד התחדשות של תאים ורקמות רעננים. בעוד שקוסמטיקאיות יכולות לבצע פילינג שטחי למדי, הרי שפילינג עמוק זו פרוצדורה הרבה יותר מאתגרת. נעשה שימוש בחומרים חזקים למדי ונדרשת הדרכה של המטופלים כיצד לנהוג בתקופת ההחלמה שעשויה להיות יחסית ארוכה.

 

פילינג מסוג זה נעשה אך ורק על ידי רופא מכיוון שנדרש שימוש בתמיסות שחודרות לשכבה עמוקה, תוך השפעה דרמטית על כתמים משמעותיים, הפחתת צלקות ואף שיפור מראהו על עור עם קמטים.

 

זהו מקצוע מבוקש, שכן אבחון וטיפול על ידי רופא הינו רצוי ביותר ונדרש על ידי נשים רבות, בגילאים פחות מבוגרים מבעבר. גם גברים מגלים יותר רצון לעבור טיפולים מסוג זה, על מנת להיראות ולהרגיש הרבה יותר צעירים.

 

המקצועות רווחיים נוספים ברפואה וללא התמחות

ישנם עוד מקצועות רווחים ברפואה, שלא מחייבים התמחות נוספות ותובענית כפי שמקובל ברפואה, לדוגמא, מקצועות מסוימים ברפואה משלימה, נטורופתיה והומאופתיה.

 

בנוסף, ישנם קורסים שבהם הרופא מקבל בסיס ידע רחב בתפקידים כגון שימוש בלייזר למטרות אסתטיות, שימוש בטכניקות של המסת שומן, הפעלה של מכשור דימות רפואי ועוד.

 

רק נציין כי הגורם המשמעותי ביותר והמכריע בכל ההכשרות במקצועות הללו, הוא הרקע והניסיון של המרצים והמורים. שבהם אפשר למצוא רופאים מנוסים בעצמם עם עשרות שנים של ניסיון .

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר