לוקץ' נהנה. רואים // צילום: ליאור קליין // לוקץ' נהנה. רואים

בשר תותחים: המסעדה שהפתיעה את לוקץ'

מדור "לוקץ' על הסכין" חוזר ובענק עם מסעדה שהגענו אליה ללא ציפיות ויצאנו נפעמים • וגם: מה זה כנפיים טבעוניות ולמה זה כ"כ מושלם?

באתי בלי ציפיות, יצאתי בלי מילים. ברוכים השבים קוראים יקרים, התגעגעתי אליכם מאוד. תקופת הקורונה השאירה אותי נטול מסעדות ונטול ביקורות, לכן לכבוד הפתיחה החגיגית של המסעדות, כששלל הצעות מפתות יותר ומפתות פחות עומדות בפני (חלאס להציע לי שייק בריאות כבר!) החלטתי לצאת לדרך עם מקום מפתיע ויחסית לא מוכר- מסעדת Meet&Meat במודיעין.

באתי עם אפס ציפיות. מה ששמעתם, באתי כמו תל אביבי מתנשא, שתוהה כמה טובה יכולה להיות מסעדת בשרים כשרה במודיעין, אם הייתה פעם ששמחתי להיווכח על טעותי זו הפעם.

הגעתי למסעדה נעימה, ספות גדולות ורחבות, תאורה חמימה וביתית ומשפחה שלמה שמספרת סיפורים קלילים ומשעשעים על אהבה גדולה לבשרים מיושנים ומעושנים. מיט אנד מיט (או בקיצור m&m) בבעלות משפחה מתוקה וצבעונית (ממש כמו הסוכריות m&m) שמלווה כל לקוח בבדיחות וסיפורים קורעים מצחוק ובעיקר באהבה ענקית לשירות ולבשר.

ארוחה ללא נפילות // צילום: ליאור קליין
ארוחה ללא נפילות // צילום: ליאור קליין

פתחנו בכנפי עוף קריספיות, קרפצ׳ו פילה בקר, אצבעות חציל (כנפיים טבעוניות) וסלט כפרי רענן. כנפי העוף היו נפלאות, ציפוי קריספי ביחד עם רוטב חמאת בוטנים מושלם. הקרפצ׳ו היה נהדר, עם איזון טעמים מצויין. אצבעות החציל היו האדפטציה הכי טעימה ומושחתת שראיתי לחציל, טעם ממכר שדורש גמילה עם מרקם שהוא לא פחות משמיימי. הסלט הכפרי היה מרענן עם ירקות טריים, עזר לנו בהמשך הארוחה כשרצינו להרגע מהבשר המדהים.

היינו בהלם טוטאלי, הבנו כבר שכל מה ששיערנו על המסעדה היה לא נכון ושאנחנו בעיצומה של חוויה קולינרית פסיכית והמשכנו למנות הביניים: המבורגר ואונטריב מעושן מפורק. ההמבורגר היה מדהים, טעמים של בשר מעושן וצלוי ביחד עם לחמניה רכה וצ׳יפס נהדר שלדעתי טוגן פעמיים. האונטריב היה מצויין גם הוא, בשר בבישול ארוך שמוגש על לחמניה בסגנון המבורגר ופתח לנו היטב את התאבון למנות העיקריות.

מנוחה קלה ועוברים לרשימת העיקריות המרשימה:

אנטרקוט

אסאדו

צ׳וריסוס

פלאט איירון סטייק

מניפת מולארד

ומדליוני כבד אווז

והבשרים, איזה בשרים // צילום: ליאור קליין
והבשרים, איזה בשרים // צילום: ליאור קליין

נתחיל מהחשוב ביותר: כל הבשרים היו מושלמים, מידת עשיה נהדרת ובשרים מהטובים ביותר שאכלתי בארץ. האנטרקוט היה עסיסי ושומני, האסאדו היה מהטובים שאכלתי עם שומן חרוך וממכר, הצ׳וריסוס הייתה עסיסית יותר מפרשיית שחיתות בזמן בחירות, הפלאט איירון סטייק היה מעושן במידה מושלמת עם טעמים ייחודיים שלא טעמתי באף נתח אחר בארץ, המולארד היה פשוט מדהים ומדליוני כבד האווז היו מושחתים כל כך, שהתפלאתי שהם לא באו עם מעטפות של כסף.

שבעים לגמרי ובשוק טוטאלי מהפנינה שהרגע גילינו, המשכנו לקינוחים - פאדג׳ חם וברולה קומותיים. הראשון עשה את העבודה, עוגת שוקולד חמה, טעימה ופשוטה שהיא יופי של סיום לארוחה נהדרת. אחריה הגיע ברולה הקומותיים שהיה קריספי ומתוק בדיוק במידה הנכונה. אם היה מדובר על קינוחים במסעדה לא כשרה הייתי ממשיך הלאה בחיי מרוצה, אך מדובר פה בקינוחי פרווה ששכחנו שהם פרווה, וזה אומר המון. 

טוב, כרגע כולנו בהלם, חמישה אנשים שלא ציפו בשום צורה שהיא לפגוש את מה שהם פגשו, ואני אומר את זה בפה מלא ובבטן מפוצצת. הזמנו חשבון ולהפתעתנו יצא 950 ש״ח (כולל שתיה), מחיר יותר מהוגן לחמישה אנשים עם תאבון בריא שלא יכלו להכניס עוד פירור בסוף הארוחה.

אם הצלחתם להגיע עד הקינוחים, צפויה לכם הנאה מרובה // צילום: ליאור קליין
אם הצלחתם להגיע עד הקינוחים, צפויה לכם הנאה מרובה // צילום: ליאור קליין

הסיכום של לוקץ'

מיט אנד מיט היא אחת ממסעדות הבשר הטובות ביותר בישראל, לא נופלת ממסעדות עילית כמו הדסון ומיט בר אבל בניגוד לרוב המסעדות היא שומרת על אוירה משפחתית, יחס מאוד אישי והערכה רבה לכל לקוח. כשדיברתי עם אלמוג המקסים והמצחיק, הבעלים של המסעדה, הוא הכיר לי את אחיו שהוא השף ואפילו ההורים שלהם היו שם, אנשים מקסימים שמספרים בגאווה שהם עשו עבודה טובה עם הילדים שלהם (והם בהחלט עשו!).

מיט אנד מיט גרמה לי להבין למה אנשים נכנסים לתחום הקשה והכמעט בלתי אפשרי של המסעדנות בארץ, כשיש בך אהבה אמיתית למטבח ולשירות וכשאתה מוצא עונג עצום בלראות לקוח מרוצה, גם עשר מגפות לא יעצרו אותך.

עד לפעם הבאה, אני הייתי לוקץ׳, שיהיה בתאבון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו