פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד נתן פורמן, לשעבר בכיר בחברת אגד, בגין קבלת שוחד בסך של כחמישה וחצי מיליון שקל מחברת אוובס (EvoBus GmbH) הגרמנית, עבירות מס בהיקף של 26 מיליון שקל ועבירות הלבנת הון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
קו 19 של אגד בירושלים
קו 19 של אגד בירושלים
אגד
(צילום: גיל יוחנן )
על פי כתב האישום, פורמן, חבר אגד בין השנים 1971-2013 ששימש בין היתר מנהל אגף המשק בחברה והיה אחראי על רכש אוטובוסים, קיבל לידיו את כספי השוחד בין היתר תמורת קידום פתרון מחלוקת שהתגלעה בין חברת אוובס, ששיווקה לאגד אוטובוסים מסוג מרצדס בנץ, ובין אגד. פורמן הוגדר כ"עובד תאגיד המספק שירות לציבור", ולכן הוגש נגדו כתב אישום.
המחלוקת החלה על רקע תקלה טכנית שהתגלתה באוטובוסים ששווקו על ידי אוובס לאגד. החברות ניהלו מגעים לפתרון המחלוקת העסקית, כאשר מטרת אוובס בפתרון המחלוקת הייתה, בין היתר, לחדש את היחסים העסקיים עם אגד. ב-2002 פנתה אגד לבוררות בשוויץ, וב-2004 נחתם הסכם פשרה בין הצדדים.
על פי האישום, במקביל לניהול הליך הבוררות הציע הנאשם לבכיר בחברת אוובס לקדם מטעם אגד את פתרון המחלוקת והמשך התקשרות העסקית בתמורה לשוחד של 3 מיליון אירו, ולאחר דין ודברים סוכם בין הצדדים על תשלום שוחד של מיליון אירו.
כן מייחס כתב האישום לפורמן עבירות הלבנת הון לפיהן הוא קיבל את כספי השוחד בדרך עקיפה, באמצעות מתווכים, במטרה להסתיר את השוחד. בנוסף, לפי עובדות האישום השני בכתב האישום, הפיק פורמן הכנסות ממקורות שונים, חלקם בלתי ידועים, העומדים על למעלה מ-26 מיליון שקל, עליהם לא דיווח לרשויות המס.
תגובת באי כוחו של נתן פורמן, עוה"ד נתי שמחוני, יואל גולדברג ואסף קליין: "מר פורמן כופר באישומים המיוחסים לו בכתב האישום ומאמין בחפותו המלאה. אנו חדורי אמונה כי לאחר ניהול התיק בבית המשפט, הוא יזוכה מכל אשמה".
כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד דנה נקר מונצ'יק ורינת ברנדל מפרקליטות מיסוי וכלכלה.