משרד הבריאות פרסם הערב (שני) את נוהל הפעלת האטרקציות התיירותיות תחת מגבלות התו הסגול. דקות לאחר הפרסום, בהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל הודיעו כי הם דוחים בתוקף את "המתווה הדל", והודיעו באופן עצמאי על פתיחת אטרקציות שלא מופיעות במתווה כבר ביום שישי הקרוב: "אין שום הצדקה בריאותית או הגיונית, שלא לאשר את פתיחת כל האטרקציות בתו סגול".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לקריאת המתווה המלא:

במסגרת המתווה שפורסם, נקבע בין היתר כי האטרקציות יפעלו בעבור מחוסנים ומחלימים בלבד, ובתפוסה של אדם אחד ל-15 מ"ר בשטח האטרקציה. בנוסף הוחלט כי בכל אטרקציה ימונה אחראי קורונה לטובת אכיפה ושמירת הכללים, הצבת מחיצות, אכיפת חובת עטיית מסכות וככלל שמירה על כללי היגיינה ובטיחות.

במסגרת המתווה, משרד הבריאות אישר, בין היתר, את האטרקציות הבאות: שייט קיאקים וספורט ימי, רכיבה על בעלי חיים, סיורים בכלי רכב ממונע, פיינטבול, פארק חבלים ועוד. מנגד, פארקי מים, לונה פארקים ומקומות אחרים שאינם נמצאים באוויר הפתוח לא נכללים במתווה בעת הזו.

מנצלים את מזג האוויר הנעים (צילום: אינדיפארק)
קיאקים, ארכיון. נכללים במתווה | צילום: אינדיפארק

בהתאחדות האטרקציות התיירותיות, כאמור, לא אהבו את המתווה והודיעו על פתיחת כל האטרקציות כבר בסוף השבוע. "משרד הבריאות זורה חול בעיניי הציבור", נמסר בהודעה הרשמית של ההתאחדות. "לא יעלה על הדעת, שמצד אחד מדברים על המשך הקלות במשק והסרת מסכות, ומצד שני לא מאפשרים לכל האטרקציות לפתוח בתו הסגול, למרות שהילדים כבר מסתובבים חופשי בכל מקום".

בנוסף, בהתאחדות האטרקציות קראו לראש הממשלה נתניהו להתערב בסוגיה "ולהנחות את משרד הבריאות לנקוט בקריטריונים אחידים לכל העסקים, ולאפשר מיידית את פתיחת כל האטרקציות באשר הן, באופן בטוח ואחראי לפי תנאי התו הסגול שקבע המשרד".