עסקים והייטק בכנרת

השקעה של 330 מיליון שקל להקמת פארק העסקים כנרת. הבנייה צפויה להתחיל בעוד כחצי שנה

צילום: יח"צ // מימין לשמאל: רים יונס, עמיר רחלבסקי, אלי גן, ד"ר רון תומר, עידן גרינבאום, אריה דהן, שלומי אטיאס, עופר זרף וחנה רדו

פארק העסקים כנרת יוצא לדרך, בהשקעה כוללת של 330 מיליון שקל. הבניין הראשון בשטח כ-3,200 מ"ר יתחיל להיבנות בעוד כחצי שנה, עם קבלת היתר הבנייה.  

הפארק המתוכנן צפוי להיות הגדול ביותר באזור. הוא ממוקם על כביש 90, לא רחוק מהכניסה לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, משתרע על שטח כולל של כ-107 דונם ועליו מתכננות חברות היזמות גרופית הנדסה ויסודות איתנים בשיתוף עם קיבוץ אשדות יעקב מאוחד, להקים מבנים בשטח של כ-70 אלף מ"ר. המבנים מיועדים להשכרה לטובת תעשיות הייטק, ביוטק, פודטק, משרדים, מסחר ולוגיסטיקה.

רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן? הירשמו עכשיו לניוזלטר של נדל"ן היום

מדברים נדל"ן עם עופר פטרסבורג. האזינו לפודקאסט החדש >>

החברות בונות גם פרויקט מגורים הרחבה קהילתית בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד, הכולל 170 יח"ד, מתוכם שווקו כ-100 בתים. כ-80 מהם אוכלסו. נותר שלב נוסף לשיווק של 70 בתים.

לדברי אריה דהן, מנכל פארק העסקים כנרת: "האזור בשל להקמת פארק עסקים, וזוכה להטבות של עדיפות לאומית א'. המועצה האזורית תסייע בהטבות שונות, כדי למשוך חברות ומפעלים. פנינו ללשכת ראש הממשלה כדי להקים את מפעל פייזר אצלנו, ואנו מקווים שניענה בחיוב. אנחנו בשלב של קבלת היתרים, והצפי לאכלוס הוא באמצע 2023".

107 דונם של הייטק, משרדים, מסחר ולוגיסטיקה // הדמיה: יח"צ
107 דונם של הייטק, משרדים, מסחר ולוגיסטיקה // הדמיה: יח"צ

עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן: "אנחנו נפגשים מדי יום עם ראשי מפלגות, שמבטיחים לנו רכבות וכבישים שיביאו אותנו תוך חצי שעה לתל אביב. אני עונה להם שתחבורה זה חשוב, אך מי שבא לגור כאן רוצה לבנות את חייו כאן ולעבוד כאן. כל יזם ותעשיין שמעוניין לבדוק את האפשרות להגיע לכאן, יזכה מאיתנו לחיבוק ותמיכה".

מיקי לב, מנכ"ל מכללת כנרת: "פארק כנרת הוא הרחבה טבעית ומכפיל כוח לפארק החדשנות והמדע, שמוקם בימים אלה בצמח. הסטודנטים שלנו משתלבים בתעשיות במיוחד כשהן עתירות ידע".

עופר זרף, מנכ״ל יסודות איתנים, הבונה את פארק כנרת: ״הגיעה העת שממשלת ישראל תשקיע בתעסוקה בפריפריה ותקדם העברת תעשיות משמעותיות ומתקדמות לעמק הירדן, בנוסף לחקלאות ותיירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר