י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתיחות

איראן מאשימה: ישראל ביצעה פעולת טרור בספינה

גורם איראני בכיר מאשים כי ישראל היא שאחראית לתקיפת ספינת המשא האיראנית השבוע, בעת שהייתה במי הים התיכון בדרכה לאירופה

איראן מאשימה: ישראל ביצעה פעולת טרור בספינה
ספינות מלחמה צילום: דובר צה"ל

מספר ימים לאר הדיווח על תקיפה של ספינת משא איראנית במי הים התיכון, גורם איראני בכיר מאשים כי ישראל היא שאחראית לתקיפת ספינת המשא האיראנית השבוע, בעת שהייתה במי הים התיכון בדרכה לאירופה.

"בהתחשב במיקום הגיאוגרפי ובאופן בו הותקפה הספינה, אחת האפשרויות הסבירות ביותר היא שפעולת הטרור הזו בוצעה על ידי המשטר הציוני (ישראל)", צוטט חבר אלמוני בצוות האיראני שחוקר את האירוע. 

דובר משרד החוץ האיראני אמר כי דוח שהוגש היום אישר כי מדובר בפיגוע חבלה מכוון, "בניגוד ברור לחוק הבינלאומי" והוסיף כי "צעדים לזיהוי מבצעי פעולת החבלה הזו עומדים על סדר היום שלנו".

דובר החברה של הספינות, מסר כי מדובר באירוע שתואם במאפייניו לפעילות טרור. בתמונות מהספינה לאחר הפיצוץ, נראה עשן מיתמר מאחת המיכליות שעליה.

דבריו של הגורם האיראני מגיעים ימים ספורים לאחר הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל' לפיו ישראל תקפה לפחות 12 ספינות איראניות או כאלו שהעבירו נפט או כלי נשק מאיראן לסוריה מחשש שהרווחים מיועדים לפעילו טרור.

גורמים ישראלים שנשאלו על הנושא בחרו שלא להגיב, אולם ראש הממשלה נתניהו הצהיר כי אירן היא שעומדת מאחורי תקיפת הספינה: "זו אכן פעולה של אירן, זה ברור. היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור, אני נחוש לבלום אותם".

איראן עימות איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד