יום שבת, 08.06.2024 שעה 12:08
לוח משחקים
  • אליצור רמלה
  • 60 - 84
  • הפועל י-ם

"אם הייתי גבר, הייתי מאמנת בכירה בליגת העל"

שירה העליון, מאמנת רמלה, לפני גמר הגביע לנשים ב-20:00: "רוצה להיות אישה ולאמן גברים שזה יותר מאתגר, אף אחת לא הצליחה לפרוץ את התקרה הזו"

|
שירה העליון (שחר גרוס)
שירה העליון (שחר גרוס)

אליצור רמלה תעלה הערב (חמישי, 20:00) אל הפרקט בהיכל העירוני על שם רלף קליין ביבנה, למשחק גמר גביע המדינה מול מכבי ר״ג בניסיון להשיג את התואר השני שלה אחרי שזכתה בטורניר גביע ווינר. בשנים האחרונות עברה רמלה תקופה קשה, הקבוצה התפרקה, עלתה מחדש מהליגה השנייה ובנתה את עצמה מההריסות עד להיותה שוב קבוצה בכירה בליגת העל. כדי לעשות את קפיצת המדרגה, בליגה, בגביע ובאירופה, הוחתמה השנה שירה העליון (כשהייתה בחודש השביעי להריונה ואחרי שנה שישבה בבית ופיתחה עסק של אימונים אישיים לכדורסלנים וכדורסלניות) במועדון כשהמטרות שהוצבו לפניה כשחתמה, היו, גביע ואליפות לא פחות. 

״רמלה בלי קשר לכלום, מכוונת תמיד לכל התארים״. פתחה העליון והמשיכה: ״יש עוד קבוצות טובות. כמה פעמים היו קבוצות עם תקציב גדול ולא לקחו תואר? זה קורה הרבה בספורט. כסף לא בהכרח המדד להצלחה. אין ספק שזה עוזר ונותן לך כלים אבל  ברגע שבנינו את הקבוצה ושמנו דגש על הרמה הבין-אישית בשילוב עם הכדורסל זה משהו שמאוד אהבתי.  הסטנדרטים שלי ושל ההנהלה היו דומים. אנחנו נמדדים במבחן התוצאה, וכן אנחנו מגיעות כדי להביא את הגביע לרמלה. 

מסע"ת לקראת גמר גביע המדינה סל לנשים

מה מד ההתרגשות, בכל זאת את חוזרת לאחת הבמות המרכזיות של כדורסל הנשים? 
״אחרי ששיחקנו נגד אשדוד בליגה והפסדנו ב-2 הארכות, עשינו בדק בית מה אנחנו צריכות לעשות. עשינו את ההתאמות שלנו ונתנו תצוגה הגנתית מרשימה בחצי הגמר ושיחקנו מול קבוצה מאוד חזקה (אשדוד)  אנחנו לוקחים מאוד ברצינות את היריבה שלנו בגמר. כל מי שמבין בספורט יודע שבגביע אין פייבוריטית ואין אנדרדוג. עשינו הכנה טובה, גם ברמה המנטלית וגם ברמה המקצועית. שיחקנו נגד רמת גן בגמר גביע ווינר וניצחנו ובליגה ולא היה לנו קל. מדובר ביריבה טובה עם שחקניות מצוינות, זה לא עוד משחק בשבילי, אימנתי 5 שנים במועדון הזה״. 

דיברת על אותו הפסד מול אשדוד בליגה, יש הרבה מאמנים שמאמינים בליצור משבר בחלק מסוים מהעונה כדי להגיע לשיא העונה בפיק, את מסכימה עם זה? 
״חד משמעית, אני לא שמחה שהפסדנו אבל אני מאוד מתחברת לזה שקבוצה לא יכולה להיות בפיק עונה שלמה, ולא יכולה לנצח כל העונה, קבוצה צריכה להתמודד גם עם הפסדים ורגעי משבר, קבוצות טובות שרוצות להגיע עד הסוף צריכות לדעת לצאת מתקופה פחות טובה ואני שמחה שידענו לעשות את זה. והקרדיט לבנות״. 

רועי לזר ושירה העליון (שחר גרוס)רועי לזר ושירה העליון (שחר גרוס)

נראה שמאוד התחברת למקום הזה שנקרא רמלה.
״מאוד, אני יודעת שהמשחק הזה חשוב לי בשביל העיר רמלה והאוהדים וההנהלה והשחקניות. אני מוקפת באנשים מפרגנים, קשובים ועובדים בסנכרון, יש אנשים שאני מאוד אוהבת וחשוב לי בשבילם לנצח ולהביא להם תואר״. 

אחרי 14 שנים על הקווים, הצלחת בשנים האחרונות, למתג את עצמך כמאמנת מובילה בכדורסל ועל הדרך להביא לעולם שני ילדים איך את מסבירה את קפיצת המדרגה הזאת?
״אני מאוד טוטלית למה שאני עושה ומשלבת עם זה תשוקה, חשוב לי ללמוד , להתפתח ולהקדם, אני מבקרת את עצמי וככה אני משתפרת ואני קשובה לסביבה שלי, לשחקניות, ולאנשים שמסביבי. אני יודעת מה שאני יודעת אבל תמיד יעניין אותי לגלות דברים נוספים. אני מקיפה את עצמי באנשים איכותיים שעוזרים לי״.

שירה העליון (איציק בלניצקי)שירה העליון (איציק בלניצקי)

אם היית גבר, היית מאמנת בכירה בליגת העל לגברים?
“חד משמעית כן, אבל שירה העליון רוצה להיות אישה ולאמן גברים שזה יותר מאתגר כי אף אחד לא פרץ את תקרת הזכוכית הזאת. היום להיכנס לפול של מאמנים צריך לבוא מבפנים, זה שהייתי שחקנית כל כך הרבה שנים בליגת העל והכרתי את הנפשות פתח לי את הדלת. אז אם הייתי שחקן, היה לי יותר קל להיכנס לכדורסל גברים”. 

האם את רואה את עצמך כעוזרת מאמן בליגת העל או מאמנת בליגה השנייה כדי להיכנס לליגת העל לגברים? 
“יש לי שאיפות אחרות לפני כדורסל גברים, אני מאוד רוצה להצליח עם רמלה, אם אני מוצאת בית זה בית להרבה שנים כפי שהיה בעבר (5 שנים בהפועל ראשל״צ ותקופה דומה במכבי רמת גן), זה מועדון שאני מאחלת לכל מאמן לאמן בו. אני לא אשקר אם אני אגיד שאני לא רוצה לאמן את הנבחרת מתישהו. ביום מן הימים זה תפקיד שאני שואפת אליו ומכוונת לשם. ובנוסף הייתי רוצה לאמן מעבר לים, נשים״.  

שירה העליון (אחמד מוררה)שירה העליון (אחמד מוררה)

כאחת שעברה הרבה בכדורסל הנשים, איך מחזירים את הליגה לימים היפים שלה?
”אני לא אוהבת את מה שקורה בכדורסל הנשים. הפוליטיקה יותר מידי שולטת בעשיה, אני אופטימית כי הילה קניסטר בר דוד היא דמות שאני מאוד מעריכה, היא נכנסה לתמונה ואני רוצה לתת לה את הקרדיט שהיא תדע להחזיר עטרה ליושנה. אני כן חושבת שצריך לעשות כמה שינויים ארגוניים ומבניים, הליגה צריכה לעודד קבוצות לשחק באירופה ולשנות את חוק של ה-3 זרות לחוק רוסי, עם 2 זרות ו-2 בוסמניות, ככה גדלו שחקניות בשנים הגדולות, כי הם שיחקו עם אירופאיות, זה משהו שיעזור גם לנבחרת ישראל. הקבוצות פה יהפכו למקצועניות יותר, לא כל קבוצה צריכה לחשוב רק על האינטרסים שלה. היום כשאנחנו משחקות באירופה אני צריכה לבנות 2 קבוצות שונות”. 

מה השאיפות באירופה?
”רמלה משחקת בליגה, עם קבוצה שונה מאירופה, יש לנו זרות שלא יכולות לשחק באירופה. בונר לא ממשיכה איתנו וזה דיי מעיב כי היא הייתה משמעותית, והיא חתמה במקום אחר. החתמנו שחקנית לאירופה, הבאנו את דניאל דיאמנט לאימון וחצי לפני משחק, שוב כי לא היתה לנו אופציה אחרת. זה שעלינו שלב, עשינו התקדמות, בשנה שעברה לא הצלחנו לעבור את השלב הראשון, עמדנו בציפיות וכרגע כל ניצחון הוא מעבר״. 

שירה העליון (נעם מורנו)שירה העליון (נעם מורנו)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */