יום שבת, 08.06.2024 שעה 13:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הגרלה, מחאה ולמי הקדימות: לקראת חזרת הקהל

קבוצות ליגת העל והאוהדים בהכנות אחרונות לחזרת הקהל במחזור הקרוב: ההגרלה בבירה, המחאות בת"א ובחיפה והקדימות למנויי השנה שעברה. כיצד זה יעבוד?

|
אוהדי הקבוצות (צלמי ONE)
אוהדי הקבוצות (צלמי ONE)

על רקע המתווה להחזרת עד 1,500 אוהדים בלבד למשחקי ליגת העל, הקבוצות השונות החלו בהיערכות לקראת שובו של הקהל ופירטו על אופן מכירת הכרטיסים, התעודות הדרושות, דרך החלוקה והמחירים. מלבד זאת, גם ארגוני האוהדים של מכבי תל אביב, הפועל תל אביב ומכבי חיפה הביעו את מחאתם באשר למתווה הנוכחי ולא כפי שהובטח מבעוד מועד.

מכבי פ”ת, שתארח את ק”ש בראשון, תמכור כרטיסים בצורה הזו: המלאבסים הודיעו כי אוהדים בעלי תו ירוק שירצו להגיע למשחק מול הפועל באר שבע ביום ראשון הקרוב יוכלו לרכוש כרטיסים במחיר של 80 שקלים ליציע המערבי באצטדיון המושבה. כמו כן, הוציאה הקבוצה הודעה בה הציבה אפשרות לרכוש מנוי לכל משחקי הבית שיערכו עד סוף העונה והחל מהמחזור ה-25 במחיר של 300 שקלים.

אוהדי מכבי פ"ת (משה חרמון)אוהדי מכבי פ"ת (משה חרמון)

מכבי נתניה, שתפגוש בהפועל חדרה, בשבת תפעל כך: רוכשי המנויים לעונת 20/21 יהיו זכאים ראשונים לקבוע את מיקומם, החל מיום רביעי בשעה 16:00 - תפתח המכירה למחזיקי המנויים בעונת 19/20. במידה שעד יום שישי בשעה 10:00 יישארו כרטיסים, תמשך המכירה לקהל הרחב. על פי הנחיות משרד הבריאות, המכירה תעשה באתר "לאן" בלבד ולא יפתחו קופות בשום שלב.

עירוני ק”ש, שתארח בשבת את האלופה, החלה במכירה באופן הבא – מכירת הכרטיסים מותנית בהצגת ת.ז ותעודת מחוסן/מחלים. ילדים מתחת לגיל 16 שהחלימו מקורונה רשאים לקנות כרטיס למשחק בהצגת תעודת מחלים וספח ת.ז של הוריהם. בנוסף, המועדון העמיד מכירה מוקדמת של כרטיסים לבעלי התעודות המתאימות לקראת המשחק המסקרן מול האלופה מכבי תל אביב בשבת.

הפועל חיפה, שתפגוש את אשדוד בשבת – פתחו את מכירת הכרטיסים לאוהדים שרכשו מנוי ב-2019/20 ואשר בידם תו ירוק או תעודת מחלים. רוכשי מנויים לעונת המשחקים הנוכחית (20/21) יקבלו כרטיס כניסה באמצעות דואר אלקטרוני מקופת הכרטיסים "ברק". מחיר – 90 שקלים מבוגר, 45 שקלים נוער מעל 16, חיילים, סטודנטים, נשים (המחירים לא כוללים עמלות).

אוהדי בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)אוהדי בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)

בית”ר ירושלים, שתארח את כפ”ס בראשון, הודיעה על הגרלה – לקראת משחקיה הבאים, הקבוצה מהבירה תערוך הגרלה בקרב חברי ‘בית”ריסט’, בעלי המנויים בעונה שעברה ואלו שהבטיחו את חידוש המנוי שלהם בתחילת העונה הנוכחית. 

הפועל ת”א, שעדיין לא פרסמה לגבי אופן מכירת הכרטיסים לקראת סכנין בשבת, הודיעה: ״מדובר בצעד ראשון וחשוב בחזרה לשפיות. עם זאת, עוד לפני אישור המתווה דרשנו לראות אופק, תכנית עם חזרה הדרגתית של הקהל, שתמנע מהמועדונים ״בחירה״ בין אוהדי הקבוצה. 1,500 אוהדים באצטדיון של 30,000 מקומות זה אבסורד במקרה הטוב, אך כולנו תקווה כי בקרוב יתקבל מתווה נוסף שיאפשר את הגדלת כמות הקהל במהרה. מועדון הכדורגל הפועל תל אביב, ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים, נרגשים לקבל בברכה את אוהדינו היקרים. התגעגענו״.

כמו כן, ארגון אולטראס הפועל במחאה: "כדורגל זה לא קונצרט ולפיכך לא נקבל גזירות תקדימיות בחסות הקורונה ולא ניכנע לגורמים אשר רוצים להכחיד את תרבות אוהדי הכדורגל ולהפוך את האצטדיון ליציע כבוד אחד ענק. לא באנו לאכול פופקורן - באנו לעשות רעש ולתמוך בקבוצה. כניסה של 1,500 אוהדים זהו לעג לרש, בטח ובטח כאשר אין כל התחשבות בגודל האצטדיון, אין פתרון הולם לאוהדים צעירים, ואין כניסה של קהל חוץ - מעמודי התווך של תרבות אוהדי הכדורגל”.

אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)אוהדי הפועל ת"א (רדאד ג'בארה)

גם בני יהודה הוציאה הודעה: “אנו שמחים ונרגשים להודיע שבהתאם להחלטת משרד הבריאות ומנהלת הליגות לכדורגל, החל מהמחזור הקרוב תותר כניסה של 1,500 צופים (בעלי תעודת מחוסן/מחלים) במשחקי הבית של בני יהודה תל אביב. המשמעות היא שבמשחק הבית הקרוב, מול מכבי חיפה ביום ראשון, תותר כניסה של כמות האוהדים עליה הוחלט. הודעה מסודרת בנוגע לאופי המכירה ושאר הנהלים תפורסם בימים הקרובים לאחר בדיקה של כל הנושאים מול הגורמים הרלוונטיים”.

אוהדי מכבי ת”א ומכבי חיפה במחאה נגד המתווה

בארגון מכבי פנאטיקס של אוהדי מכבי, שתתארח בק”ש בשבת, הגיבו: “לא הערכים עליהם גדלנו בשער 11. אנו לא מוכנים לדאוג רק לעצמנו. כארגון המוביל ביציעי מכבי ת"א יש לנו אחריות על הכתפיים, לכן אנו לא מוכנים להיכנס ליציע כארגון כאשר הכניסה מותרת ל-1,500 אוהדים בלבד, ואנחנו נמשיך להיאבק מחוץ לאצטדיון עד שמקבלי ההחלטות יבינו שלא ניתן להשתיק אותנו בפעולות סמליות בלבד. ברור לנו שמצב התחלואה לא מאפשר לחזור לשגרה מלאה, ואנו לא צועקים כאן ‘הכל או כלום’, אלא דורשים התייחסות הגיונית, תוך התבססות על נתונים והבנת מבנה אצטדיוני הכדורגל. אנו לא נסכים להחלטות מנותקות של אנשים שלא היו באצטדיון מימיהם”.

אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

אצל מכבי חיפה, שתתארח אצל בני יהודה, הקהל במחאה – לפני המשחק מול מכבי פ”ת בסמי עופר, כ-200 אוהדי הירוקים שהגיעו העלו שלט בו רשמו: “ביקשתם שנתחסן – התחסנו. ריחוק חברתי – התרחקנו, מה הסיבה ש-20 אלף מחוסנים ומחוסנות לא יוכלו לצפות במשחק כדורגל באצטדיון שמכיל 30,000 מקומות?”.

ארגון האוהדים ‘מכבי חיפה או למות’ בהודעה: “אנו קוראים לממשלת ישראל לקבל את מתווה המנהלת המאפשר כניסה של אחוז מוגדר מיציע של כל אצטדיון (ולא כמות מוחלטת ללא הגיון ניהולי ביחס לתכולת כל אחד מיציעי האצטדיון) ולאפשר את הגדלת כמות הצופים החל מהפעימה הבאה שתהיה ב-21.03”.

אוהדי מכבי חיפה (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי חיפה (חגי מיכאלי)

סכנין, הפועל ב”ש, הפועל חדרה והפועל כפר סבא, שבמחזור הקרוב ייצאו למשחקי חוץ, טרם הוציאו הודעה בנושא.

אוהדי מכבי ת"א בטירוף לאחר הניצחון
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */