איברהים חאמד, נהג ההסעות שדרס למוות את איתמר בן אבו בשכונת מאה שערים בירושלים בזמן ההמולה שהתפתחה בשכונה בחג הפורים, סיפר היום (שלישי) על השתלשלות האירועים שהביאו למותו של בן אבו בן ה-47. "כשהגעתי למקום ברכב ההסעות ראיתי מלא אנשים בכביש. כשהם ראו אותי, כמה אמרו 'הנה ערבי, ערבי' וזרקו עליי אבנים מכל מקום". הוא סיפר גם על התחושות הקשות שמלוות אותו מאז האירוע הטרגי, והסביר כי לא יכול היה למנוע את המקרה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

חאמד, שנחשד בגרימת מוות בקלות דעת ונמצא כרגע במעצר בית, תיאר כי לפני שהאיץ את הרכב ופגע בבן אבו, מתפרעים שברו את החלונות והדלתות ברכבו, והוא נותר ללא יכולת אחרת להימלט מההמון. "לא ידעתי מה לעשות. בשלב מסוים, אחד מהם צעק 'לרצוח אותו, לרצוח אותו', ואז עלו גם אליי למיניבוס וחנקו אותי. לא הצלחתי לסגור את הדלתות, או להתגונן".

חאמד הסביר כי הוא ניסה לגונן על פניו, ולא הצליח לראות כלום מחוץ לרכב. "היו מלא אנשים ולא יכולתי לעשות כלום. ניסיתי לגונן על הפנים. זה היה קשה, קשה מאוד. אני מבקש מאלוהים שלא ישים אף אחד במצב כזה". הוא הבהיר כי מותו הטרגי של בן אבו לא היה בשליטתו, וכי המקרה הותיר אותו במצב נפשי קשה. "אני לא יכול לישון מאז, גם במאסר וגם עכשיו", הבהיר חאמד.

איברהים חאמד, הנהג שדרס למוות צעיר בירושלים‎ (צילום: החדשות 12, החדשות12)
"כואב לי הלב עליו". חאמד בביתו | צילום: החדשות 12, החדשות12

הוא הוסיף כי "אתמול בלילה ישבתי בבית לבד וחשבתי על זה. אני מאוד מצטער שזה קרה, ואם הייתי יכול למנוע את זה הייתי עושה זאת. זה לא ביד שלי וגם לא היה ביד שלו. זה דבר קשה עליי ועלינו, על כולנו". נוסף על כך, חאמד הסביר כי אביו הלך לעולמו לא מזמן, וכי הכאב מלווה אותו עד היום. "גם אבא שלי נפטר, ואני יודע כמה זה כאב. כואב לי הלב עליו. אני מצטער, אבל זה לא ביד שלי, זה ביד של אלוהים".

מעבר למקרה הטרגי, הבהיר חאמד כי יש לו יחסים טובים עם החברה היהודית בדרך כלל, וכי הוא מרבה להסיע גם חרדים ודתיים רבים במסגרת עבודתו כנהג הסעות. "אני עובד איתם כל הזמן, אני עושה 4-3 נסיעות בשבוע רק לדתיים. אני מכיר אותם. הם גם מבקשים מהחברה (הסעות) 'תשלחו לנו את איברהים'. אנשים מכירים אותי".

הוא ובני משפחתו סיפרו שהוא נהג מוכר באזור ירושלים, גם בשכונות החרדיות. "יש קצת יהודים גזענים, הרוב לא כאלה", הבהיר חאמד. חבר טוב שלו, שמלווה אותו בימים אלו, אמר כי לחאמד יש חברים רבים, גם בקרב היהודים, וכי רבים מתקשרים לשאול לשלומו. "התקשרו אליי הרבה יהודים ושאלו לשלומו של איברהים. הוא טיפוס אהוב, כולם אוהבים אותו", הסביר.