לקראת השלב הבא של פתיחת המשק: מקדם ההדבקה עלה ל-1

מנתוני משרד הבריאות עולה כי בקרב החברה הערבית ניכרת מגמת ירידה במקדם ההדבקה, שעומד כעת על 1.12. במגזר החרדי - 0.86. פרופ' אש ב-103FM: "קיים סיכוי שנמליץ על סגר עוד לפני הבחירות"

זמן צפייה: 01:40

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי) עולה כי מקדם ההדבקה במגזר הכללי בישראל עומד כעת על 1. כזכור, כאשר מקדם ההדבקה R גבוה מ-1 - משמעות הדבר שהמגפה בהתפשטות. בחברה הערבית ניכרת מגמת ירידה ב-R, אך הוא עדיין גבוה ועומד כעת על 1.12. בחברה החרדית מקדם ההדבקה הוא 0.86.

בתוך כך, הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש התייחס הבוקר לנתוני התחלואה בריאיון ל-103FM, והזהיר: "ישנו סיכוי שנמליץ על סגר רביעי - עוד לפני הבחירות".

עם זאת, מהעדכון היומי של משרד הבריאות מסתמנת מגמת ירידה בתחלואה, לאחר שאתמול אובחנו 4,265 נדבקים חדשים. במהלך היום בוצעו כ-91 אלף בדיקות, מהן 4.8% חיוביות. 717 מהחולים במצב קשה, מהם 224 מונשמים. מניין מקרי המוות מהמגפה עומד על 5,797.

עוד בחדשות 13:

קבינט הקורונה אישר: ישראלים יוכלו לשוב ארצה ללא ועדת חריגים

הסייעת לא התחסנה – 16 ילדים ו-2 נשות צוות בגן ברמה"ש נדבקו

פרסום ראשון: 3 מקרים ראשונים של הזן מניו יורק אותרו בישראל

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש
פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, התייחס גם הוא הבוקר לחשש מפני זינוק בתחלואה. "בעוד עשרה ימים נראה את התוצאה של הפרות הסדר וההתקהלויות שהיו בחג פורים", הצהיר. "מקדם ההדבקה עולה, המוטציה הבריטית משתוללת, פרויקט החיסונים לא מתקדם ואנו מתקרבים לסגר רביעי. בקצב הזה, נגיע לפסח במצב קשה".

לדברי ברהום, שחבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות, היציאה מהסגר האחרון מזכירה את היציאה מסגרים קודמים, שלא הייתה אחראית דיה. "המשק למעשה נפתח כמעט לגמרי, מערכת החינוך נפתחה גם היא, ואנשים השתתפו במסיבות המוניות של פורים", הסביר. "שובר התשלום על פורים יגיע בקרוב. כשדיברתי על סגר של שבועיים במתכונת יום כיפור, אנשים לא הקשיבו, ועכשיו תראו מה הולך להיות לנו בפסח. עוד מעט יגיעו רמדאן ופסח ואחר כך תחל עונת החתונות".

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שלושה מקרים ראשונים של מוטציית הנגיף מניו יורק אותרו בישראל. מדובר בשלושה בני משפחה אחת, שאינם משתפים פעולה עם החוקרים האפידמיולוגים. מעדויות שעולות ממקרי ההדבקה בזן זה של הנגיף עולה כי הוא עלול להדביק מחדש מחלימים. יתרה מזאת, יעילות החיסון מפניו אינה ברורה.