אביו של איתמר שנדרס בירושלים: "אני חש את המכה שקיבל על בשרי"

אלברט, שבנו נדרס למוות לפני יומיים בבירה, סיפר בריאיון לחדשות 13 כי אינו כועס על הנהג וכינה את המתפרעים "בורים שקוראים לעצמם מלומדים" • הנהג שוחרר ממעצר: "כואב לי הלב על מותו"

זמן צפייה: 03:34

יומיים לאחר התקרית הקטלנית בשכונת מאה שערים בירושלים בה נהרג איתמר בן אבו בן ה-47, אביו המאמץ אלברט בן אבו, לשעבר בכיר בשירות החוץ הישראלי, אמר בשיחה עם חדשות 13 כי "אני עדיין חש את המכה שקיבל על בשרי", וכי אינו כועס על הנהג הפוגע: "אין בי שום כעס, זו תהיה פגיעה בכבודו של איתמר. זה לא יהיה בני ברוחו ובנפשו. אני פשוט נשאר נאמן לו".

אלברט אף גינה את ההמון שניסה לעשות לינץ' בנהג שעליו ניסה בנו לגונן טרם נהרג: "זה היה ניסיון לבוא ולהגן על מישהו בפני אנשים מתפרעים, והם קוראים לעצמם מלומדים ותלמידים. כל ההתפרעות הזאת נובעת מבורות. מישהו מקדש ומטפח בורות". "אחד האברכים שבאו אתמול ללוויה שלו אמר שהוא צעק 'ואהבת לרעך כמוך', אך מה זה הואיל לו? הוא קיפח את חייו", הוסיף אלברט, שלא עמד במראה הסרטון שתיעד את הדריסה הקטלנית של בנו והתמוטט.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: יש עתיד מתחזקת, לראשונה – תיקו בין בנט לסער

בשל חשש מלחץ על העדים במשפט נתניהו: שונה הסדר שבו הם יופיעו

קבינט הקורונה אישר: ישראלים יוכלו לשוב ארצה ללא ועדת חריגים

משפחתו של איתמר בן אבו שנהרג כתוצאה מדריסה
משפחתו של איתמר בן אבו שנהרג כתוצאה מדריסה | צילום: חדשות 13

"הוא פשוט נקלע לסיטואציה נוראית ושילם על זה בחיים שלו. הוא רק רצה לעזור, הוא לא היה קשור לשום דבר. הוא לא רצה לעשות רע לאף אחד, באמת", סיפרה אחותו הקטנה אביגיל. "ראיתי הרבה לוויות, הרבה אנשים הלכו מהחיים שלי. ראיתי גם לוחמים שנפלו, אבל זה לא כמו קריעה של ילד, שנקרעת לך הנשמה. וואו, איזה כאב זה", הוסיף אביו.

בתוך כך, אבראהים חאמד, נהג רכב ההסעות הפוגע, שוחרר הערב ממעצר, זאת לאחר שנחקר בחשד לגרימת מוות בקלות דעת. עם שחרורו, אמר לחדשות 13: "כואב לי הלב על מותו של איתמר בן אבו". בתיעוד שפורסם אמש בחדשות 13, נראה חאמד מספר דקות לאחר המקרה כשהוא נמלט ומתחנן לעזרה ברחוב. למרות שהוכה קשות, המשטרה עדיין לא עצרה אף חשוד בתקיפתו.