פורד פומה במבחן

מראה שונה והמון אביזרי בטיחות מכניסים את פורד לסמנגט הכי לוהט בשוק המקומי

פורד פומה נכנסת לקטגוריה הכי חמה בשוק המקומי. חמה וצפופה. כמה צפופה? יש יותר מ-20 רכבי פנאי קטנים בשוק הישראלי והיד עוד נטויה. כמו שריבוי הדגמים בסגמנט הזה מבטיח תחרות קשה, הוא גם מזכיר לנו, שזהו נתח משמעותי בשוק והוא גדל בעקביות. מכאן שכדאי לכל יצרן לקחת נתח בעוגה התופחת הזו. ובטח פורד, שרוצה להעיר ולהצעיר את פעילות המותג בישראל.


עוד מאוברדרייב >>>


הפומה מכוון בדיוק לשם. הוא נראה שונה מאוד בסביבה. העיצוב שלו שונה, לא יפה במונחים קלאסיים, אבל בהחלט בולט, משלב כל מני אלמנטים מוכרים יותר ופחות ועל הדרך גם מצדיע לפומה המקורית של פורד. אם פעם הם לקחו את הפיאסטה ונתנו לה מראה קופה ספורטיבי, בעידן הזה הפיאסטה משמשת כבסיס לפנאי הקטן. הפלטפורמה של הפיאסטה נמתחה קלות לכבוד המאורע, ועדיין הפומה ממוקם קרוב לדגמים הקצרים יותר בסגמנט המגוון.



 


את שילוב המנוע והגיר אנחנו מכירים ממקומות אחרים בקונצרן. המנוע הוא אותו אקובוסט שלושה ציל’ בנפח 1.0 ל’ עטור פרסים והתיבה הרובוטית כפולת-המצמדים היא החדשה שרוצה למחוק את הבעיות של קודמתה בתפקיד. עדיין ברמת דף הנתונים, הפומה מציע מערכות בטיחות מתקדמות כבר מגרסת הבסיס שלו. וזה כולל בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב ויכולת בלימה אוטונומית. האחרונה גם בנסיעה לאחור ויחד עם שאר המערכות כאן בהחלט מציע מענה כולל ונדיר בקטגוריה הזו. מהבחינה האמורה.



 


כמה תהיו?


תא הנוסעים של הפומה יתאים בעיקר לצעירות או למשפחות צעירות בתחילת דרכן. המרווח מלפנים טוב, אבל זה של המושב האחורי צפוף ביחס למה שאפשר למצוא במקומות שונים בקטגוריה הזו. הקונטרה מגיעה מתא המטען עם נפח טעינה מכובד. הוא היה יכול להיות מכובד אפילו יותר, אבל החוק המקומי מחייב להציע גלגל חלופי במידה והיצרן מאפשר זאת.


במקומות אחרים, במקום הגלגל פורד התקינו פתרון יצירתי חדש. הם יצרו שם תא עמוק, כזה שמאפשר להניח עציץ גבוהה בתא המטען. או ציוד אחרי בילוי בחוף, מבלי ללכלך את כל הרכב. את התא העשוי פלסטיק ניתן לשטוף כשבתחתיתו מצוי פקק לניקוז. יצירתי. אצלנו כאמור התא מגיע עם צמיג חלופי (ועדיין נשאר שם מקום) ופתח הניקוז האמור משמש את ההברגה שמעגנת את הגלגל החלופי למקומו.



 


בחזרה למושב שמול ההגה, הוא מרגיש תומך וטוב. ברכב המבחן הותקנו מושבים שריפוד משולב עור המצוידים האפשרות עיסוי מרגיעה (תוספת של 4,500 שקלים ברכב המבחן). האבזור בגרסה זו קצת דל, ומראה תא הנוסעים לא מרגיש הכי עדכני או טכנולוגי. בדגמים יקרים יותר מצוי לוח שעונים דיגיטלי, כאן יש צג מידע קטן בין שני השעונים האנלוגיים. יש גם מסך מולטימדיה מקורי וקל לתפעול.


קטן אבל מאומן


מנוע ה-1.0 ל’ של פורד נחשב לפורץ דרך כשהוצג וזכה ליישומים מגוונים. כאן הוא מייצר ביצועים טובים מאוד. למרות שדף הנתונים לא רומז זאת, יש תחושה בריאה בהחלט מלפנים, בעיקר בחצי דוושה ובשליש הראשון של מד הסל”ד. במקומות האלו הוא מרגיש בריא ודוחף כמו מנוע גדול יותר. המינוס שלו קשור לעידון. פעולתו בסרק לא תמיד חלקה ומערכת העצור וסע, המדוממת את הרכב בפקקים, רק מדגישה את הרעד הזה יותר.


לקחת מכונית סופרמיני קטנה ושובבה, ולשים עליה מרכב גבוה יותר, אמור לחבל ביכולות הדינאמיות שלה. אבל בפורד יודעים דבר או שניים על איך לגרום למכוניות להתנהג כמו שצריך. הפומה, שולפת כאן את אחד הקלפים החזקים שלה. על כביש עירוני שבור התחושה לא משהו, עם לא מעט רעשים מבתי הגלגלים ורעד שכן עובר אל התא. אבל, בתמורה לאלו, מקבלים רכב פנאי שלא מאבד את דעתו כשהוא נדרש לפנות או לבלום.



 


 


ההגה מדויק למדי, הוא קצת חסר משקל ברבע הסיבוב הראשון שלו אבל אח”כ מציע דיוק והתנגדות מצויינים. הפומה מניחה את ארבעת גלגליה בצורה בוטחת על האספלט, לא מתרגשת מהעברת הכוח ולא מרימה ידיים. גם כשמופיע תת-היגוי הוא עדין למדי ונשלט. ישנה זווית גלגול מועטה, אבל המתלים מכויילים באופן מוצלח ושולטים היטבה מבאסה. גם דוושת הבלם לינארית ויעילה. התלונה היחידה כאן תופנה לתגובה מעט מושהית של המנוע והתיבה.


על מה ולמי


עושה רושם שאליהם רוצה הפומה הזו לפנות. לצעירים ברוחם ובנפשם. אלו שרוצים עיצוב ייחודי, ביצועים טובים ותחושה טובה על הכביש. כאלו שמוכנים לשלם כמה שקלים יותר עבור הייחוד שלהם וכאלו שלא אכפת להם שלחברים אין יותר מדי מרווח במושב האחורי. בזמן שהיא לא מציע שימושיות או מחיר אטרקטיבי מול מתחרותיה בקבוצה, היא כן מנכסת לעצמה אופי מסויים. וזה לפעמים, כל מה שצריך.


פורד פומה ‘טיטניום’


מנוע: טורבו, 999 סמ”ק


הספק: 125 כ”ס ב-4,500 סל”ד


מומנט: 20.4 ב-1,750 סל”ד


גיר: רובוטי כפול-מצמדים, 7 היל’


הנעה: קדמית


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.2 ש’


מהירות מרבית: 187 קמ”ש


צריכת דלק(מבחן): 11.3 ק”מ/ל’


בסיס גלגלים: 258.8 ס”מ


משקל: 1,366 ק”ג


מחיר (גרסה נבחנת): 128,000 שקלים


בעד: מראה, התנהגות


נגד: מרווח מאחור, מחיר


שורה תחתונה: העולם שייך לצעירים


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר