הרב זייני מברך את יום טוב כלפון, נציג הצרפתים בימינה. צפו

הרב זייני מברך את יום טוב כלפון, נציג הצרפתים בימינה. צפו

הקרב על הקול הצרפתי: מועמד ימינה, יום טוב כלפון, פועל לגייס את קהילת עולי צרפת לתמיכה במפלגה: "ימינה מחויבת לחלוטין לחיזוק הקשר עם יהדות צרפת, בפן הרוחני והציוני". כלפון אף זכה לברכה אישית מהרב זייני

הרב זייני מברך את נציג הצרפתים בימינה. צפו

יום טוב כלפון, המשובץ במקום ה-11 ברשימה והמועמד הצרפתי מטעם ימינה לכנסת, מנהל בימים האחרונים מסע ברחבי בארץ לקהילה הצרפתית ובפגישות עם רבנים מובילים בקרב עולי צרפת: "ימינה מחויבת לחלוטין לחיזוק הקשר עם יהדות צרפת".

בשבועיים האחרונים, כלפון, פועל לקבל תמיכה מרבני הקהילה הצרפתית. עו"ד כלפון, פעיל חברתי בקהילת עולי צרפת, יו"ר תנועת "עלינו" לשילוב עולים ופעיל הסברה של ישראל בשפה הצרפתית.

כלפון נפגש השבוע עם הרב אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת הסדר "אור וישועה", ולשעבר רב הטכניון. הפגישה נערכה כשעתיים בביתו בחיפה בה הרב זייני חיזק את כלפון בעשייתו בדגש על רבני צפון אפריקה, בסופה של הפגישה הרב אמר לכלפון, "אני בהחלט רוצה בהצלחתך האישית, ושתהיה הצלחה לכל יהדות צפון אפריקה", ואף עשה לו 'מי שברך' כמיטב המסורת.

נוסף לכך, ביקר השבוע בישיבת 'היכל אליהו' בכוכב יעקב, ישיבה בה למד כשעלה ארצה לפני 17 שנים, ונפגש עם הרב שאול דוד בוצ'קו, ראש הישיבה. הרב בוצ'קו בירך אף הוא את כלפון ושמח בהתמודדות שלו לכנסת ה-24 ואמר, "מאוד התרגשתי לשמוע שיום טוב מתמודד לכנסת, אני מעריך את נפתלי בנט. כשר חינוך הוא טיפל בעולם התורה בצורה יפה, הגישה שלו כלפי החברה חרדית בריאה".

במסגרת המסע שלו נפגש כלפון גם עם הרב אברהם דרעי מאשדוד, הרב דוד מאמו מנווה דניאל העומד בראש תכנית 'תקווה' להעלאת צעירי צרפת, הרב אלי קלינג מנתיבות, ראש מדרשת 'חמדת הדרום' לעולות מצרפת ועוד.

הרב דוד מאמו עם כלפון

לפי הערכות אוכלוסיית עולי צרפת בישראל מונה כ-200 אלף איש, ובמסגרת המסע של כלפון לעידוד הצבעה לימינה, הוא הגיע לרבנים המשפיעים על הקהילה.

כמו כן, במוצאי שבת האחרון התקיימה פגישת זום רחבה של רבני הקהילה הצרפתית בישראל. הכינוס היה ביוזמת הרב אברהם דרעי מאשדוד, ממקימי שד"רים, ארגון רבנים למען הקשר עם יהדות התפוצות. במפגש התארח כלפון וקיבל חיזוק על ההתמודדות שלו לכנסת ועל כך שיש נציג במקום ריאלי לקהילת עולי צרפת.

כלפון הדגיש את חשיבות החיבור הערכי של העולים עם תורת ארץ ישראל כבסיס איתן לקליטה מוצלחת בישראל. כמו כן אמר לרבנים כי "ימינה מחויבת לחלוטין לחיזוק הקשר עם יהדות צרפת והארצות דוברות הצרפתית, לרבות בפן הרוחני והציוני, וכן תפעל למען קליטתם המוצלחת של העולים".

כלפון ציין בפניהם "כי משבר הקורונה גרם שלראשונה מאז קום המדינה, אפילו מאז תקופת ההעפלה, ששערי הארץ נסגרו בפני יהודי העולם. דבר זה גרם לזעזוע רב בתפוצות ובקרב יהודי צרפת בפרט, כתוצאה מכך, יש ציפייה לגידול משמעותי בעלייה של יהודים מצרפת, אך עם זאת המדינה חייבת להיות ערוכה לקליטה מיטבית שלהם בארץ. אני מקווה שיחד עם הרבנים והקהילות הקדושות שלכם, אנחנו נשתף פעולה ונעמוד יחד באתגר הגדול הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
קשה לי להאמין שתומך בימינה
מוריה | 23-02-2021 12:29
נתן לו ברכה... אבל זה לא אומר שתומך במפלגה שבראש סדר העדיפויות שלה זה קורונה ולא זהות יהודית.
ברור
מייטליס | 23-02-2021 13:02
הרב זייני לא תומך כרגע באף אחד
2
לא במקום ריאלי. ימינה תרד בסקרים לחד-סיפרתי.
א | 23-02-2021 12:48
וזה עוד לפני השתייה הגדולה לקראת הבחירות. כמו שהימין החדש היה בירידה מתמדת במועד א' ואנו יודעים איך נגמר...
3
אני צרפתי. אסור...
אורי | 23-02-2021 13:04
אני צרפתי. אסור להצביע בנט. שונא תורה. בעד תחבורה בשבת. בעד להטב. בעד גיור רפורמי.
אז מה אתה צרפתי ??
דוד | 23-02-2021 14:44
את יותר בוט של ביבי שמכפיש את בנט סטם ואגב זה לשון הרעה. הוא לא רפורמי ולא תומך בתרבורה בשבת, לגבי הלטב הוא פשוט לא אמר דבר לא בעד ולא נגד. דיי לתעמולות שקריות צריך לבקר בצורה אוביקטיביט על הטוב כמו על הפחות טוב. בברכה
4
סרוגים!!!כבר פעם שלישית...
שלמה | 23-02-2021 16:30
סרוגים!!!כבר פעם שלישית שאתם מזייפים תמיכה. הרב זייני איש ימין תורני, ומזדהה עם עוצמה יהודית יותר מכל!!!
5
בתור מישהו שלמד בתחילת דרכו בדת עם הרב זייני
הרצליה | 01-03-2021 12:10
וכיום חרדי -ספרדי תומך שס ונתניהו -בחיים לא יתמוך ברפורמי כמו בנט בקלפי